ساخت موشک کاغذی

موشک کاغذی بسازیم
موشک کاغذی بسازیم

هواپیماهای کاغذی مدل هایی از هواپیماهای واقعی (یا خیالی) هستند که از کاغذ ساخته شده اند. برخی از مردم آن را هنر اوریگامی می نامند، زیرا تا حدودی شبیه به هنر سنتی ژاپنی تا کردن کاغذ است. ساخت هواپیماهای کاغذی بسیار سرگرم کننده است. این هنر گاهی اوقات صرفاً برای سرگرمی یا رقابت با هواپیماهای کاغذی دیگر ساخته می شوند. مطالعه یک هواپیمای کاغذی نیز می تواند در مورد چگونگی ماندن هواپیماهای واقعی در هوا چیزهای زیادی به ما بیاموزد. بیایید بیشتر بدانیم و سپس یاد بگیریم که چگونه یک هواپیمای کاغذی بسازیم!

تاریخچه هواپیمای کاغذی

تاریخچه هواپیمای کاغذی
تاریخچه هواپیمای کاغذی

شواهدی از بادبادک‌ها و گلایدرهای کاغذی وجود دارد که در چین و ژاپن باستان منشا گرفته‌اند. در اروپا، تنها در دوره رنسانس به بعد بود که مخترعان سعی کردند مدل کاغذی ماشینی را بسازند که بتواند پرواز کند. برادران رایت اولین کسانی بودند که هواپیما را اختراع کردند و این کار را با آزمایش مدل های کاغذی مینیاتوری انجام دادند! هواپیماهای کاغذی اسباب بازی بعداً در طول جنگ جهانی دوم محبوب شدند. از آنجایی که همه مواد و لوازم جیره بندی شده بودند، بچه ها هواپیماهایی را که از کاغذ ساخته شده بودند به جای فلز، چوب یا پلاستیک می ساختند.

آیرودینامیک

همانند هواپیماهای واقعی، چهار نیروی اصلی به نام نیروهای آیرودینامیکی وجود دارد که هواپیمای کاغذی را قادر می سازد در هوا بماند. اولین مورد، زمانی که هواپیما را به جلو پرتاب می کنید، تراست نامیده می شود. لیفت نیرویی است که روی بال ها اثر می کند و به هواپیما کمک می کند تا به سمت بالا حرکت کند. بال های بزرگ باعث افزایش قدرت می شوند.

گرانش نیرویی است که هواپیما را به پایین می کشد. مواد مناسب می تواند هواپیمای سبک تری ایجاد کند که مدت طولانی تری در هوا بماند. در نهایت کشیدن (ناشی از دم) برعکس رانش است و باعث کاهش سرعت هواپیما می شود. عوامل دیگری نیز وجود دارد که بر میزان خوب پرواز کردن یک هواپیمای کاغذی تأثیر می گذارد. نوع کاغذ مورد استفاده می تواند بر وزن آن و میزان اصطکاک موجود تأثیر بگذارد. نحوه طراحی هواپیما نیز می تواند بسیار متفاوت باشد. طراحی بال ها، بدن، نوک و دم همگی می توانند نحوه پرواز هواپیما را به شدت تغییر دهند. این یک طراحی سرگرم کننده است که چندین تنوع را امتحان کنید تا ببینید کدام طراحی بهترین پرواز را انجام می دهد.

بیاید یک هواپیمای کاغذی بسازیم

برای ساخت موشک کاغذی مراحل زیر را دنبال کنید :

آموزش ساخت موشک کاغذی
آموزش ساخت موشک کاغذی

 

۱٫ کاغذ را از وسط تا کنید و چین را از وسط به سمت پایین بکشید.
۲٫ گوشه بالا سمت راست را بگیرید و آن را به سمت داخل بکشید تا به خط وسط برسد. همین کار را با گوشه سمت چپ انجام دهید.
۳٫ حالا گوشه های جدید بالا-راست و بالا-چپ را به خط مرکزی تا بزنید، به طوری که طرح کلی شکل ساده تر و تقریباً مثلثی شکل شود. با فشار دادن از تمیز و تیز بودن چین‌هایتان مطمئن شوید.
۴٫ در مرحله بعد، مثل اینکه دارید کتابی را می بندید، هواپیمای خود را در امتداد خط مرکزی از وسط تا کنید و کاغذ صافی را در خارج قرار دهید.
۵٫ در نهایت با تا کردن لبه های بالایی به سمت پایین (با ایجاد یک چین جدید در هر طرف که نسبتاً موازی با خط مرکزی است) ایجاد کنید. شما باید به اندازه کافی کاغذ بین تا بال و تا وسط داشته باشید تا هواپیمای خود را بگیرید.
۶٫ همین! آن را پرتاب کنید!

ساخت هواپیما با کاغذ
ساخت هواپیما با کاغذ

توسط تیم هنرکده پلتفرم بوی 🎨💗

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *