رتبه گیری کلمات | دانشنامه برنامه سئو ایرانی

رتبه گیری کلمات کلیدی سایت

برای رتبه گیری در برنامه سئو ایرانی به تب رتبه گیری کلمات بروید . در هر بار شما می توانید از ۱ تا ۱۰ کلمه مهم سایت خود را وارد کنید . در نسخه رایگان برنامه این تعداد کمتر است .

هر کلمه توسط چک باکس کناری آن قابلیت فعال شدن و غیرفعال شدن دارد . به این منظور اگر ۱۰ کلمه وارد کرده اید ولی تنها قصد دارید کلمات ۳ و ۴ و ۷ رتبه گیری شوند کافیست تیک کناری همین کلمات را فعال کرده و مابقی را خاموش کنید . برای گرفتن رتبه پس از وارد کردن کلمه و فعال کردن باکس وضعیت آن می توانید دکمه Enter را فشار داده و یا بر روی دکمه بررسی کن کلیک کنید .

مدت زمان هر رتبه گیری

برای گرفتن هر رتبه بین ۲ الی ۵ ثانیه زمان خواهد برد . چنانچه این مدت زمان بیشتر شد از دکمه لغو در ردیف کلمه موردنظر استفاه کنید . این دکمه کلیه فعالیت های ردیف انتخابی را متوقف خواهد کرد . در صورتی که کلمه شما در صفحات بالاتری باشد ممکن است این مدت زمان گفته شده بیشتر شود . همچین عامل مدت زمان رتبه گیری به سرعت ارائه دهنده اینترنت شما و سایر فعالیت ها تحت شبکه نیز بستگی دارد .

موقعیت کلمه کلیدی

جایگاه شما در گوگل را نشان می دهد . در این قسمت هر رتبه با علامتی در کنار آن نمایان می شود . رتبه های بین ۱ تا ۱۰ سبز رنگ هستند . سایر رنگ های نشان داده شده را در قسمت زیر بخوانید :

رتبه های بین ۱ تا ۱۰ سبز رنگ هستند.

رتبه های بین ۱۱ تا ۲۰ زرد رنگ هستند .

رتبه های بین ۲۱ تا ۱۰۰ قرمز رنگ هستند .

چنانچه شمارنده رتبه را تا سقف مشخصی معین کرده باشید و موقعیت کلمه کلیدی شما بالاتر از آن مقدار باشد به رنگ مشکی دیده می شوند .

استفاده از آدرس صفحه سئو شده

فرض کنید از کلمه کلیدی شما ۲ رتبه در صفحه گوگل و زیر همدیگر باشند . به طور مثال کلمه کلیدی خرید کتاب برای سایت ketab.com در صفحه نخست گوگل جایگاه ۱ و ۲ رو با دو صفحه متفاوت از یک سایت بدست آورده باشند … در این خصوص برنامه کدام رتبه را در نظر بگیرد ؟

ما این پاسخ را به دو شکل حل کرده ایم :

روش اول این است که ما اولویت را روی رتبه بالاتر در نظر میگیریم . یعنی با این صحت که هر دو رتبه متعلق به یک سایت است اما ما رتبه بهتر را در نظر میگیریم.

روش دوم استفاده از آدرس صفحه سئو شده است . این به اختیار شماست که به برنامه بگویید که صفحه موردنظر شما دقیقا کدام است . کافیست تیک کناری وضعیت استفاده از آدرس صفحه برای ردیف موردنظر را فعال کرده و سپس آدرس را به طور کامل اعم از http و غیره وارد کنید . در این صورت برنامه به جای مشاهده دامین اصلی به دنبال لینک موردنظر شما در جایگاه می گردد .

شروع آنالیز فعال ها

در کنار این دکمه یک دکمه زرد رنگ دیگری وجود دارد که می توانید لیست کامل کلمات خود را وارد کنید . فرمت ورودی کلمات باید به این شکل باشد :

کلمه کلیدی اول

کلمه کلیدی دوم

کلمه کلیدی سوم

کلمه کلیدی چهارم

کلمه کلیدی ……

به جای کلمه کلیدی لغات خود را بنویسید و یک خط پایین بیاید . این فرمت را می توانید با پسوند txt ذخیره کنید .

حال پس از وارد سازی تمامی لغات می توانید به جای رتبه گیری تکی از رتبه گیری خودکار استفاده کنید . کافیست بر روی دکمه شروع آنالیز فعال ها کلیک کرده تا نرم افزار به طور خودکار رتبه ها را بگیرد . پس از پایان رتبه گیری با یک اعلان به شما پیغامی مبنی بر به اتمام رسیدن رتبه گیری نشان داده می شود  .

تحلیل و بررسی رتبه

پس از بدست آوردن رتبه بر روی دکمه تحلیل و بررسی رتبه کلیک کنید . ظرف چند ثانیه به تب دیگری منتقل می شوید . در این قسمت می توانید سابقه لغات رتبه گیری شده را مشاهده کنید . این قسمت فقط تاریخچه رتبه کلمه فعلی را نشان می دهد . شما می توانید تاریخچه را پاکسازی یا یک مورد به خصوص را حذف یا دوباره رتبه گیری کنید . تحلیل و بررسی رتبه به شما کمک می کند با اطلاع از رتبه های قبلی با توجه به تاریخ و ساعت رتبه گیری شده چه مقدار صعود یا سقوط داشته اند و با توجه به این موضوع استراتژی خود را تقویت کنید .

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

1 دیدگاه برای “رتبه گیری کلمات | دانشنامه برنامه سئو ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *