مقایسه و تفاضل | دانشنامه برنامه سئو ایرانی

مقایسه و تفاضل یک ابزارک برای دیدن تفاوت رتبه بین دو سایت یا یک سایت در دو بازه زمانی مختلف است . در برنامه سئو ایرانی شما می توانید ابتدا رتبه های یک سایت را بدست بیاورید و پس از ذخیره آنها رتبه سایتتان را با سایت های دیگر مقایسه کنید .

بدست آوردن تفاضل ها

برای انجام اینکار ابتدا وارد تب رتبه گیری کلمات شوید . سپس ۱۰ کلمه کلیدی وب سایت خود را وارد کنید . پس از اتمام رتبه گیری آن را به عنوان یک نشست ذخیره کنید .

اکنون به تب نشست ها بروید و بر روی نشستی که ذخیره کرده اید راست کلیک کرده و گزینه افزودن به مقایسه تفاضل سایت الف را انتخاب کنید . با این کار لیست کلمات کلیدی و رتبه نشست شما درون ستون سایت الف مقایسه و تفاضل قرار میگیرد .

اکنون برای سایت دومتان هم همینکار را انجام دهید اما در قسمت افزودن بر روی دکمه افزودن به مقایسه و تفاضل سایت ب را انتخاب کنید تا سایت بعدی در ستون سایت ب قرار بگیرد .

حال به تب مقایسه و تفاضل بروید و بر روی دکمه مقایسه دو سایت (دکمه آبی رنگ بالای صفحه ) کلیک کنید . برنامه با پخش یک صدا تفاضل ها را مشخص کرده و سایت برنده را اعلام می کند .

چه سایتی برنده می شود ؟

رتبه هایی که بدست می آورید هر چه پایینتر باشد بهتر است . یعنی رتبه ۱ بهتر از رتبه ۲ است چرا که جایگاه اول بودن کلمه را نشان می دهد . بنابراین در قسمت مقایسه و تفاضل جام برنده به سایتی می رسد که جمع رتبه هایش پایینتر باشد . به طور مثال اگر سایت الف جمع رتبه هایش ۵۶ و سایت ب رتبه هایش ۵۸ باشد در این صورت سایت الف برنده خواهد بود .

نکاتی که در هنگام مقایسه کردن می بایست در نظر داشته باشید : 

  • شرط صحیح اجرای مقایسه گیری وارد کردن ۱۰ کلمه کلیدی برای هر ستون است . ۱۰ کلمه برای سایت الف و ۱۰ کلمه برای سایت ب
  • شرط عادلانه برای برنده شدن مساوی بودن کلمات کلیدی هر دو سایت است . به عبارت دیگر تمام کلمات هر دو سایت باید یکی باشند
  • می توانید از یک سایت در دو بازه زمانی مقایسه بگیرید و بر اساس اینکه همان سایت در چه تاریخی وضعیت بهتری داشته است برنده اعلام شود
  • رتبه گیری می تواند با کلمات مساوی اما بر اساس نسخه موبایل هم باشد . یعنی نسخه موبایل در برابر نسخه موبایل یا حتی نسخه موبایل در برابر نسخه دکستاپ
  • در این بخش همچنین می توانید با آیکن هایی که در کنار کلمات هستند میزان صعود یا سقوط رتبه ها را هم مشاهده کنید .
  • ایکون قرمز : کلمه در مقایسه با همان کلمه در دو تاریخ افت داشته است
  • ایکون آبی : کلمه در مقایسه با همان کلمه در دو تاریخ صعود داشته است
  • ایکون دو جهته : بدون تغییر است

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *