وب دیسک سی پنل

🌟 مدت زمان مطالعه 🌟
مدت زمان مطالعه این آموزش : شما کمتر از 3 دقیقه نیاز دارید تا آین آموزش را تا انتها بخوانید .

در هنگام خرید هاست مشخصا اولین مسله ای مهم حجم فضای آن بوده که بر اساس حجم پروژه یا وب سایتی که قرار است طراحی کنید مشخص می شود . گاهی به دلیل بک آپ گرفتن های متداول یا راه اندازی سرویس های گوناگون در دراز مدت ممکن است فضای هاست پر شده و  وب سایتتان با مشکلاتی مواجه شود .در این هنگام اولین قدم قبل از خرید فضای اضافه مدیریت فضای فعلی است که شاید با پیدا کردن فایل های بدون استفاده حجیم در مسیر وب سایت یا سایر شاخه های هاست بتوان فضای پرشده بلااستفاده را آزاد کرد . برای اینکه بدانید کدام پوشه بیشترین حجم دیسک را دربرگرفته می توانید از ابزار مدیریت فضای دیسک سی پنل استفاده کنید .

سی پنل چیست ؟

سی پنل محبوبترین و بهترین پنل مدیریتی هاستینگ در دنیاست . توسط این پنل روی بستر وب میزبانی که توسط شما ایجاد یا خریداری شده می توانید هاست و دامین خود را مدیریت کنید . محیط یکپارچه و مدرن سی پنل به همراه ابزارک ها و اپلیکیشن های گوناگونی که ارائه داده ،یکی دیگر از دلایل برتر بودن این پنل میزبانی است . با داشتن یک پنل مدیریتی همچون سی پنل دیگر نگران هیچکدام از مسائل پیش پا افتاده در زیر ساخت وب سایت خود نباشید .در سی پنل شما قادر هستید تا دامین های خود را مدیریت کرده و آنها را به فضای هاست خود متصل کنید . می توانید فایل ها و پرونده های تحت وب را ویرایش کرده و برای خودتان یک حساب ایمیل خصوصی بسازید . در این قسمت یکی دیگر از ابزارهای سی پنل به شما آموزش داده خواهد شد . با پتلفرم بوی همراه شوید .

ابزار وب دیسک سی پنل کجاست ؟

قبل از شروع آموزش بیایید این ابزار را پیدا کنیم . وب دیسک را می توانید در بخش Files با آیکون زیر پیدا کنید .

ابزار مدیریت وب دیسک سی پنل
ابزار مدیریت وب دیسک سی پنل

 وب دیسک سی پنل چیست ؟

با استفاده از وب دیسک می توانید یک آدرس ریموت ساخته و پوشه ها و فایل های سرور را مدیریت کنید . در سی پنل شما ابزاری به اسم file manager را در اختیار دارید که توسط آن می توانید پوشه های هاست خود را پیدا کرده و در صورت نیاز آنها را ویرایش کنید . می توانید پوشه ها را حذف کرده یا پوشه چدیدی بسازید و فایل درون آن آپلود کنید . اما تمام این کارها زمانی میسر خواهد شد که شما ابتدا به سی پنل هاست خود لاگین کرده و سپس به سراغ ابزار فایل منیجر بروید . وب دیسک به همین منظور ساخته شده تا بدون نیاز به ورود به سی پنل قسمت فایل های خود را مدیریت کنید .

به طور خلاصه توسط وب دیسک یه درایو شبیه لوکال دیسک های سیستم عامل خود بر روی دکستاپتان ایجاد می کنید که با دو کلیک کردن بدون نیاز به اعتبارسنجی مجدد می توانید وارد پوشه های هاست خود شده و آنها را مدیریت کنید .

ساخت وب دیسک

برای ساخت وب دیسک فیلد های زیر را در قسمت Create an Additional Web Disk Account پر کنید :

Username : نام کاربری (به دلخواه نامی انتخاب کنید)
Domain : برای کدام دامنه دسترسی می سازید (می توانید برای ساب دامین ها وب دیسک هم بسازید)
Password : رمز عبوری قوی بسازید و در فیلد بعدی نیز همان را تکرار کنید
Directory : در این قسمت اولین مسیر بعد از لاگین شدن به وب دیسک است . بهتر است پوشه public html را وارد کنید.
Permissions : پس از ورود کاربر چه کاری می تواند انجام دهد ؟ فرض کنیم کاربر شما هستید :

اولین گزینه : خواندن / نوشتن | یعنی می توانید سطح دسترسی فایل ها را تغییر داده یا آنها حذف یا ویرایش کنید . این سطح دسترسی کامل به فایل و پوشه ها را می دهد .

دومین گزینه : فقط خواندن | یعنی محدودیت دسترسی و شما فقط می توانید اطلاعات را ببینید . چیزی حذف یا اضافه نمی شود .

اگر از Windows Vista®، Windows® 7، Windows® 8 یا Windows® 10 استفاده می کنید ، برای دسترسی به Web Disk خود باید Enable Digest Authentication را انتخاب کنید. برای سایر نسخه از جمله ویندوز xp احتیاجی به فعالسازی این گزینه ندارید.

در اخر بر روی دکمه create کلیک کنید .اکنون در لیست زیر مشخصات اولین وب دیسک ساخته شده توسط شما را نشان می دهد که از آن برای ورود به هاست خود می توانید استفاده کنید .

دسترسی به وب دیسک

بر روی گزینه confirm configuration کلیک کنید .

برای ایجاد دسترسی باید مشخص کنید که بر روی چه پلتفرمی می خواهید از آن استفاده کنید . فرض کنیم بر روی سیستم عامل ویندوز میخواهید گزینه دسترسی وب دیسک را داشته باشید .

همانند تصویر زیر سیستم عامل مقصد خود را انتخاب کنید تا فایل دسترسی برای شما ساخته شود .

جدا بر دریافت فایل دسترسی شما می توانید تنظیمات دسترسی را به صورت دستی بسازید . انتخاب این قسمت بر عهده خودتان است . اما به طور کلی دریافت فایل دسترسی برای شما راحتتر است . بعد از دریافت و کلیک کردن بر روی فایل دسترسی نام کاربری و رمزعبوری که ساخته اید را وارد کرده تا پوشه های هاست برای شما نمایان شود .

 

وب دیسک سی پنل

با استفاده از وب دیسک می توانید یک آدرس ریموت ساخته و پوشه ها و

نمایش منو روی یک دکمه در سی شارپ #C

برای نمایش یک منو روی یک دکمه از قطعه کد زیر استفاده کنید . در

تغییر نسخه های IE در سی شارپ #C

نسخه پیش فرض کنترل مرورگر وب در برنامه C # Windows Forms 7 همان نسخه

آموزش سی پنل

سی پنل چیست ؟ سی پنل محبوبترین و بهترین پنل مدیریتی هاستینگ در دنیاست .

مدیریت فضای دیسک سی پنل

در هنگام خرید هاست مشخصا اولین مسله ای مهم حجم فضای آن بوده که بر

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامی موزیک های سایت به دلیل به روز رسانی زیرساخت ها در حال بارگذاری می باشند. در صورت پخش نشدن صداها ساعاتی دیگر امتحان فرمایید.