ایموجی برای سئو

به احتمال زیاد به عنوان یک سئوکار قطعا برای شما هم پیش آمده که برخی از صفحات سایتی که در حال نوشتن محتوای برای آن هستید را با افزودن ایموجی زیباتر کنید . بسیاری از سئوکاران معمولا این ایموجی ها را در عنوان صفحه به کار می برند تا در لیست نتایج موتورهای جستجو بهتر دیده شوند و با این کار نرخ ورودی کاربر را افزایش می دهند. اما بسیاری دیگر از ایموجی ها برای محتوای داخل صفحه استفاده می کنند تا نظر مخاطب به بخشی از متن جلب شود . تفاوت این دو بسیار زیاد است و هر کدام یک نوع تاثیری در سئو می گذارد .در ادامه این مطلب قصد داریم تفاوت های استفاده از ایموجی در عنوان و اصل محتوا را بیشتر توضیح دهیم .

استفاده از ایموجی در عنوان صفحه 🌈

بسیاری از سئوکاران از ایموجی برای نمایش در عنوان صفحات استفاده می کنند. ما در سایت خود صفحاتی را برای نمایش لیست کامل ایموجی ها طراحی کرده ایم که هر نوع ایموجی را در آن می توانید پیدا کنید .

اما استفاده از ایموجی ها چه تاثیری در سئو و عنوان صفحات سایت دارند ؟

اگر کاربر داخل سایت باشد و از طریق بخش های سایت وارد یک صفحه دیگر برود ، احتمال آن بسیار کم است که متوجه عنوان دقییق صفحه شده باشد . شاید قبل از کلیک کردن بخشی از متن محتوا را خوانده باشد اما توجه به ایموجی در داخل سایت بر روی عنوان کمی بعید است . اولین دلیل این موضوع به شلوغ بودن سایت مرتبط است . همانطور که می دانید در داخل لیست نتایج موتور های جستجو سایت ها و عناوین به بهترین شکل ممکن نشان داده می شوند اما در سایت به دلیل وجود المان های بسیار زیاد شاید دیده شدن یک عنوان خیلی کمتر باشد . و دومین دلیل آن به محتوا باز میگردد . وقتی کاربر یک لینک حاوی یک عنوان را می خواند به محض خواندن چند کلمه اول بر روی لینک کلیک می کند و توجه به ایموجی خیلی اهمیتی برای وی ندارد.

📌 اما اگر ایموجی در عنوانی باشد که آن عنوان در یکی از نتایج موتور جستجو قرار گرفته باشد دقیقا اصل تاثیرگذاری است . سئوکاران به خوبی می دانند که نشان دادن عنوان با چند ایموجی مناسب بازدید بیشتری نسیبشان خواهد کرد چرا که در این لیست هرچه عنوان خودنمایی بیشتری بکند شانس کلیک آن افزایش می یابد. از مزیت های این نوع استفاده می توان گرفتن بازدید و یا کلیک بیشتر دانست .

استفاده از ایموجی در محتوا 📃

دومین مورد استفاده ایموجی برای سئوکار ها در اصل محنواست . کاربرانی که ایموجی ها را در لا به لای محتوا می بینند بسیار راحتتر با محتوا ارتباط گرفته و از لحن نویسنده بیشتر آگاه می شوند و همین موضوع به درک بهتر محتوا کمک خواهد کرد . اما عیب این کار این است که محتوا شما حالت وبلاگ پیدا می کند مگر اینکه ایموجی را در بهترین جای ممکن آن استفاده کنید . معمولا سئوکاران در استفاده از ایموجی ها در خود محتوای اصلی محتاط ترند چرا که یک نتیجه اشتباه ممکن است باعث بازگشت کاربر به لیست نتایج شود .مزیت استفاده از این روش این است که نرخ پرش سایت را کاهش بدهند و با توجه به زیباآرایی صفحات با ایموجی این انتظار را داشته باشند که کاربر وقت بیشتری را در صفحه مذکور سپری خواهد کرد که خود این عمل در سئو بی تاثیر نیست .

آیا ایموجی ها مورد تایید گوگل هستند ؟

هنوز گوگل به طور رسمی و آشکار درباره اینکه ایموجی ها راه حل درستی برای سئو شدن صفحات و تاثیر در رتبه آنها دارد یا خیر صحبت نکرده است اما آنچه که مشخص است هر روز تعداد سایت هایی که از ایموجی در عنوان های خود استفاده می کنند بیشتر می شود و این دو معنا دارد . اول اینکه گوگل هیچ الگوریتمی را برای این موضوع در نظر نگرفته و با الگوریتم های قبلی صفجات را ایندکس و رتبه بندی می کند . دوم اینکه گوگل با توجه به عنوان سئو شده و دارای ایموجی صفحات را ایندکس می کند اما نمره ای بابت داشتن ایموجی از رتبه صفحه کم و یا زیاد می شود که هنوز مشخص نیست .

📌 ممکن است بابت استفاده از ایموجی سعی در منحرف کردن کاربر (اسپم قدیم) داشته باشید که اگر گوگل قانونی برای این مسله مشخص کرده باشد نمره منفی دریافت می کنید . همچنین ممکن است کاملا برعکس باشد و چون ایموجی را در عنوان سایت به کار برده اید هیچ اتفاقی نیافتد . یعنی نه نمره منفی بگیرید و نه نمره مثبت و تنها یک ایموجی فقط یک ایموجی حساب شود !

استفاده از ایموجی های مناسب برای عنوان صفحه

شاید شما هم مشتاق شده باشید که از ایموجی ها برای زیباتر کردن صفحات سایتتان استفاده کنید . باید عرض کنیم که خوشبختانه پلتفرم بوی قبلا یک بخشی را برای سئوکاران عزیز در نظر گرفته تا در آن بتوانند ایموجی های مناسب برای صفحه آرایی و عنوان های سئو صفحات خود استفاده کنند . برای دسترسی به بخش ایموجی برای سئوکاران استفاده کنید.

پر استفاده ترین ایموجی ها

جدا از شکلک های خندان ایموجی ها که بیشتر آنها را می شناسیم ،  از هر ایموجی هم در سئو سایت نمی توان استفاده کرد . در لیست زیر می توانید پر کاربردترین ایموجی های مناسب برای عنوان صفحات سایت یا لندینگ پیج ها استفاده نمود.

✔️👍⚡️⭐️💥☘️🎯🏆 🥇🚦🚀🔑🛒 🎁📆🔒

📌 📍 ✂️💎💰❤️♻️🔸🔔💪👔🎓👑

🌝⭐️ 🌟 ✨ ⚡️🌈 ☀️☘️🍂🍟

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *