همه ی دوروبریات از اینجا شروع کردن…. تو هم شروع کن !

نقطه شروع چیه ؟

نقطه شروع یک محیط آموزشی برای شروع یادگیری یه زبان برنامه نویسی جدید یا یک محیط توسعه جدیده که توسط خیلی ها در دنیا داره استفاده میشه ….

بدون شک تو هم دنبال آموزش بودی رسیدی اینجا پس :

۱-به پلتفرم بوی اعتماد کن که در این صفحه تو به خواسته ات میرسی !

۲-سخت تمرین کن و نگران زیاد بودن محتوای آموزشی نباش !

چارت نکات قبل از شروع به یادگیری

اگر الان وقت یادگیری را ندارید این صفحه را ترک کنید . برای شروع یک زبان برنامه نویسی یا محیط توسعه جدید ابتدا مطمئن شوید که وقتتان آزاد است و می توانید با خیال راحت شروع کنید.

برنامه نویسی یعنی کدنویسی ، پس فقط تماشاچی نباشید . در هرجایی که قطعه کدی آورده شده آستین هایتان را بالا بزنید و کد ها را تست کنید . شیوه ی “”اول کد”” بهترین قانون یادگیری برنامه نویسی است.

فورا این صفحه را تا انتها اسکرول نکنید که ببینید چه خبر است ! اگر به دنبال یادگیری هستید به ما اعتماد کنید و قدم به قدم مفاهیم را دنبال کنید و در آخر مطمئن باشید که این مبحث را یاد خواهید گرفت.

 

آموزش شروع به کار با گوگل آنالیتیکس

 

شروع گوگل آنالیتیکس
شروع گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالتیکس چیست ؟

ابزار گوگل آنالتیکس یک وب اپلیکیشن برای بررسی دقیق عملکرد وب سایت ، رفتار بازدید کنندگان و آمارهای اطلاعاتی است .با گوگل آنالتیکس می توانید اکثر نقاط وب سایت خود را مورد بررسی و تحلیل حرفه ای قرار دهید و ببینید آمارها روند پیشرفت سایتتان را در چه زمان و بر چه اساسی بهینه شده یا ضعیف نشان می دهند. استفاده از این ابزار کاملا رایگان بوده و در هر سیستم عامل و پلتفرمی به راحتی قابل اجراست.

تجزیه و تحلیل ترافیک سایت با گوگل آنالتیکس

به بیان ساده تر Google Analytics ابزاری تحلیلی سایت هاست که آماری دقیق از ترافیک وب را ارائه می دهد. بیش از ۶۰٪ صاحبان وب سایت امروزه از این ابزار استفاده می کنند.تجزیه و تحلیل Google به شما کمک می کند تا بازدیدکنندگان ، منابع ترافیک ، اهداف ، تبدیل و سایر معیارها را ردیابی و اندازه گیری کنید

نصب و راه‌اندازی اکانت گوگل آنالیتیکس

 

اضافه کردن سایت در گوگل آنالیتیکس

اولین قدم برای شروع کار با گوگل آنالتیکس این است که سایت خود را به آن اضافه کنید. در گوگل آنالتیکس هیچ محدودیتی برای اضافه کردن اکانت وجود ندارد و از ۵۰ تا ۱۰۰ حساب را به راحتی می توانید به پنل خود اضافه کنید.

اضافه کردن ،حذف ، ویرایش کاربران و گروه ها

شما می توانید کاربران و گروه هایی که در حساب خود ایجاد کرده اید را ویرایش یا حذف کنید.

نکته : با حذف کاربران و گروه های کاربری ، اطلاعات قابل شناسایی شخصی (PII) حذف نمی شوند. PII در واقع اطلاعات مهمی هستند که همیشه بر روی سرور گوگل برای استفاده های بعدی ذخیره و نگه داری می شوند. چنانچه قصد حذف این اطلاعات را دارید باید مراحل دیگری را دنبال کنید.

شما همچنین می توانید برای همه کاربران استفاده کنند سطح دسترسی ایجاد کنید . سطح دسترسی کاربر ، دسترسی اولیه آن کاربر را تعیین می کند که به چه بخش هایی از آنالتیکس دسترسی دارند .برای افزودن یا اصلاح کاربران ، باید از مجوز Manage Users در سطح حساب خود برخوردار باشید. سپس می توانید در هر سطحی که اجازه دارید کاربران حساب را به آن سطح تغییر دهید.

تغییر سطح دسترسی کاربران در گوگل آنالتیکس

می توانید مجوزهای کاربر را در Analytics در سطح حساب خود را ویرایش کنید . با این کار آنها اجازه انجام برخی از کارها را نخواهند داشت . برای انجام اینکار ابتدا به حساب گوگل خود وارد شوید.

برای اختصاص دادن مجوزهای دسترسی

  1. روی مدیر یا همان علامت چرخ دنده کلیک کنید.
  2. روی مدیریت کاربر در ستون ACCOUNT ، PROPERTY یا VIEW کلیک کنید.
  3. اگر به عنوان مدیر وارد شده باشید چهار مجوز در دسترس شماست که می توانید به صورت جداگانه یا ترکیبی آنها را اینجا اعمال کنید:

Manage Users : اگر این گزینه را مجوز بدهید کاربران می توانند دیگر کاربران حساب را مدیریت کنید (اضافه کردن / حذف کاربران ، اختصاص هرگونه مجوز). می توانند به هر کاربر از جمله خودشان برای هر حساب ، مجوزهای کامل بدهند.

Edit : اگر این گزینه را مجوز بدهید می تواند توابع اداری و مربوط به گزارش را انجام دهد (به عنوان مثال ، افزودن / ویرایش / حذف حساب ها ، ویژگی ها ، نماهای دیداری ، فیلترها ، اهداف حساب ، گروه بندی حساب و غیره ، اما نمی توانند کاربران را مدیریت نمی کند)

همچنین برای ایجاد فیلترها ، همین مجوز ویرایش در سطح حساب لازم است.

Collaborate : اگر این گزینه را مجوز بدهید می تواند داده های شخصی را ایجاد ، ویرایش ، حذف و به اشتراک بگذارید. می توانید داده های حساب خود را منتقل کنید.

Read & Analyze : اگر این گزینه را مجوز بدهید می توانید اطلاعات گزارش دهی حساب و پیکربندی نوع گزارشات را مشاهده کند. می تواند داده ها را در گزارش ها دستکاری کند (به عنوان مثال ، یک جدول را فیلتر کنید ، دسته های نمایش اضافه کنید ، یک بخش را ایجاد یا  حذف کنید).می توانید همچنین داده ها را به اشتراک بگذارید.

درخواست حذف داده های شناسایی (Universal Analytics)

بسیاری از اطلاعات اکانت شما حتی در صورت حذف اکانت همچنان بر روی سرور آنالتیکس باقی می مانند .شما برای حذف این اطلاعات باید مجوز و درخواست خود را اعلام کنید تا مراحل حذف صورت بگیرد. برای استفاده از این ویژگی به مجوز ویرایش نیاز دارید.

اگر به هر دلیلی نیاز به حذف داده های شخصی خود از سرورهای Analytics را دارید ، می توانید با استفاده از ویژگی Data Deletion Requests درخواست خود را برای حذف آنها به گوگل صادر کنید.

شما می توانید برای هر ماه حداکثر ۲۵۰ درخواست فعال (در انتظار) داشته باشید.هر درخواست ممکن است چند روز تا یک هفته زمان ببرد تا روال حذف اطلاعات به طور کامل انجام شود .

برای ارسال حذف داده های شناسایی آنالتیکس ابتدا به حساب گوگل خود که قبلا بر روی آن اکانت داشته اید وارد شوید.

ورود به بخش مدیریت گوگل انالتیکس (2)
ورود به بخش مدیریت گوگل انالتیکس (۲)
  1. در حساب خود برروی مدیر(ادمین) کلیک کنید و بر روی ویژگی های مربوط به اکانت ( relevant property) کلیک کنید.
  2. در ستون PROPERTY ، روی درخواستهای حذف داده کلیک کنید.
  3. در این جدول آخرین درخواست های شما لیست شده است.می توانید کلیه درخواست های خود را این قسمت مشاهده کنید.
  4. برای درخواست جدید ، روی ایجاد درخواست حذف داده کلیک کنید.
  5. تاریخ شروع و پایان را انتخاب کنید.
  6. فیلد (های) خاصی را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید.
  7. پنجره را تایید کنید.

پیشنهاد می شوید پیش از حذف اطلاعات شخصی خود موارد زیر را در نظر داشته باشید :

این مسله را به یاد داشته باشید که روند حذف اطلاعات به جای منطقه زمانی حساب کاربری شما از زمان UTC استفاده می کند. بنابراین ممکن است لازم باشد تاریخ شروع و پایان خود را طوری تنظیم کنید تا کاملا مطمئن شوید که همه داده هایی شخصی و قابل شناسایی را که می خواهید حذف شوند.

می توانید همه گزینه ها را انتخاب کنید . برای حذف همه داده های مربوط به ویژگی ها می توانید همه را انتخاب کنید یا یک یا چند قسمت جداگانه را انتخاب کنید (به عنوان مثال URL ، عنوان صفحه ، دسته رویداد).

پس از انجام کار به کاربران با سطح دسترسی بالاتر مثل (مدیر اصلی ) درخواست حذف از طریق ایمیل اطلاع رسانی می شود. از زمان درخواست شما قبل از شروع حذف ،شما یک هفته مهلت دارید تا در صورتی که تصمیمتان عوض شد آن را لغو کنید.

همچنین با شروع حذف داده ها و با پایان یافتن آنها ، به کاربران دارای مجوز ویرایش از طریق ایمیل اطلاع داده می شود. هنگامی که حذف داده ها در حال انجام است ، دیگر گزینه لغو درخواست را ندارید.

 

 

 

بعد از اتمام آموزش چه کاری انجام بدیم ؟

می توانید وارد صفحه اصلی آموزش های نقطه شروع پلتفرم بوی شوید و مبحث جدیدی رو شروع کنید و یا همین الان از طریق فیلد بالا زبان برنامه نویسی جدیدی را جستجو کنید.

پرسش های بعد از اتمام آموزش

می توانید از سایت های Udemy ، GitHub ، tutorialspoint ، CodeAcademy و سایر منابع آموزشی فارسی زبان استفاده کنید .

برای یادگیری هر آموزش جدید حداقل یک هفته برای تمرین کردن های بیشتر و حداکثر یک ماه برای نوشتن یک پروژه با آن زبان زمان نیاز خواهید داشت .

در حال حاضر خیر . شما بر اساس نیاز یا آشنایی قبلی که با آن زبان دارید آموزش را شروع کنید . همچنین نیم نگاهی به وضعیت بازار کار آن زبانی که قصد یادگیریش را دارید بهتر است .

کمی استراحت کنید . سپس با تمرین قطعه کد ها مهارت خود را در آن زبان قوی تر کنید . بعد از اینکه متوجه شدید موارد مهم را یاد گرفته اید برای خودتان یک پروژه کوچک با همان زبان بنویسید .

به طور مثال یک پروژه کوچک مثل دفترچه یادداشت یا ماشین حساب که بسیار ساده هستند و در صورتی که دیدید علاقمندتر شدید پروژه تان را گسترش دهید .

فراموش نکنید : تمرین ، تکرار و پروژه !

آموزش های پلتفرم بوی همیشه کامل بوده و از صدها مستندات اصلی آموزشی استفاده می کند .بنابراین آموزش ها تا جایی که ممکن است به طور کامل و با دقت و بازبینی تیم مدرس منتشر می شوند . حال چنانچه چیزی از قلم افتاده باشد با یک جستجوی ساده می توانید اطلاعات آن را نیز بدست بیاورید.

خیر .

کلیه آموزش های نقطه شروع وب سایت پلتفرم بوی رایگان بوده و هیچ هزینه ای برای پرداخت ندارد .همین حالا می توانید آموزش بعدیتان را به طور کامل شروع کنید.

در رابطه با آموزش های نقطه شروع سوالی دارید ؟

بر روی دکمه زیر کلیک کنید و سوالتان را آنجا بپرسید

با ما در ارتباط باشید !