پشتیبانی از زندگی در مریخ

بخش جدیدی را در سایت راه اندازی کرده ایم که با آن قصد داریم شما را برای زندگی در سیاره مریخ آماده کنیم . اگرچه که هنوز ابتدای راه هستیم اما برنامه های زیادی برای این بخش تدارک دیده ایم . به طور کلی سفر و قدم گذاشتن بر روی کره مریخ یکی از قدیمی ترین آرزوهای بشریت بوده و هنوز هم هست . تاکنون تعداد زیادی ربات مریخ نورد موفق به فرود بر روی خاک این سیاره شده اند . این ربات ها بیشتر برای ارسال عکس و تجزیه تحلیل خاک مریخ فرستاده می شوند و تاکنون هیچ یک از آنها نتوانستند به زمین برگردند و یا حتی برای مدت طولانی در این سیاره بمانند . اگر شما هم به اندازه ی ما عاشق هوا و فضا و علم نجوم هستید ، پس قطعا از این بخش خوشتان می آید.

ما از مسافران مریخ پشتیبانی و حمایت میکنیم

ما به عنوان یک سایت اینترنتی که در حوزه فناوری دیجیتال همواره اطلاعات خود را در اختیار دیگران قرار می دهیم ، سعی داریم تا با راه اندازی این بخش حمایت خود را از سفر و زندگی در مریخ اعلام کرده و برای این موضوع تدابیر اعزام و هرگونه اطلاعات موردنیاز مسافران را تامین کنیم .

آیا زندگی در مریخ امکان پذیر است ؟

هم آره و هم نه ! مریخ شبیه ترین سیاره به زمین است که بیشتر قسمت های آن را بیابان های خشک و خالی شکل داده است . همچنین داده هایی موجود هستند که نشان می دهند در گذشته ی این سیاره مقدار قابل توجهی آب وجود داشته است . مریخ با وجود اینکه شباهت زیادی به زمین دارد اما همانند خود زمین وضعیت مناسبی برای حیات انسان ها یا سایر موجودات زنده از جمله گیاهان ندارد . مواردی مانند عدم وجود آب و اکسیژن هوا که دو عنصر بسیار مهم زندگی و بقا هستند ، در مریخ یافت نمی شوند . اما با توجه به خاکی بودن این سیاره و وجود جاذبه و جو می توان کمی امیدوار بود که بتوانیم پای خود را روی این سیاره قرار دهیم . البته که سیاره مریخ ممکن است هنوز هم دارای منابع طبیعی در زیر زمین و یا دارای اب باشد .

اما مسله مهمتر اینکه دانشمندان توانسته اند که با استفاده از ترکیبات شیمیایی نوعی از کربن را به اکسیژن تبدیل کنند . حال اگر مسله اکسیژن و یا آب را حل کنیم این موضوع تنها برای زمانی خواهد بود که در منزل خود در مریخ ساکن و مشغول استراحت هستید . حالا اگر بخواهید به بیرون بروید و کمی قدم بزنید مسله ی بعدی پیش می اید که این کار درست به سادگی و آسانی کره زمین نیست . شما برای قدم زدن روی این سیاره نیاز به لباس های مجهز فضانوردی دارید تا ازشما در برابر خطراتی احتمالی این سیاره محافظت کند.

آماده ورود به سیاره مریخ

پس اگر شما هم موافقید که در این سیاره می تواند زندگی کرد ، می توانید روی ما حساب کنید که اگر اینکار شدنی باشد شما را حتما به مریخ می فرستیم . برای اینکه به پرسش های خود جواب بدهید و هیجان خود را ارضا کنید پیشنهاد می کنیم وارد بخش جدید سایت ما شده و در آن ببینید که چطور می توان به مریخ سفر کرد .

سفر به سیاره مریخ

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

5 دیدگاه برای “پشتیبانی از زندگی در مریخ

    • Avatar
      سعیدینا گفته:

      اره دیگه
      زودتر حاضر بشید که برید مریخ
      کاش یه سفربی برگشت به مریخ میرفتم
      حداقل ادمایی ک اینجان شاید دیگه اونجاها نباشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *