دانلود ویرایشگر ++Notepad

دانلود ویرایشگر ++Notepad
دانلود ویرایشگر ++Notepad

برنامه ++Notepad یک ویرایشگر رایگان و متن باز است که جایگزین مناسبی برای Notepad دفترچه یادداشت داخلی ویندوز می باشد .اما این برنامه نه تنها از انواع زبان های برنامه نویسی پشتیبانی می کند بلکه توسعه دهندگان تازه کار و برنامه نویسان حرفه ای را هم جذب خود خواهد کرد. برنامه ++ Notepad بسیار سبک بوده و در عین حال دارای بسیاری از ویژگی های جالب و مورد انتظار کاربران است.برای کسب اطلاعات بیشتر و لینک دانلود ویرایشگر ++Notepad به انتهای مطلب بروید.

درباره برنامه ++ Notepad چه می دانید ؟

برنامه ++ Notepadبرنامه ++ Notepad یک ویرایشگر قدرتمند متن و کد زبان های مختلف برنامه نویسی است. این برنامه به صورت رایگان و منبع باز برای جایگزین شدن با نوت پد Notepad محیط سیستم عامل ویندوز مایکروسافت ارائه شده است. همانطور که می دانید برنامه نوتپد ویندوز دارای مشکلات بسیار زیادی است و به طور کلی فقط برای زبان های انگلیسی و چپ چین شده مناسب است . به همین علت بسیاری از کاربران فارسی زبان در هنگام استفاده از این برنامه پرکاربرد به مشکل راست چین کردن متون برخورد می کنند.

بر اساس اطلاعاتی که در سایت ارائه کننده به آن پرداخته، برنامه  Notepad ++ با زبان سی پلاس پلاس نوشته شده و از Win32 API و STL خالص استفاده می کند که سرعت اجرای بالاتر و اندازه سورس برنامه را به شدت کم می کند.

قابلیت های ++ Notepad کدامند ؟

این نرم افزار بیشتر برای ویرایش متن ساخته شده و علاوه بر ارائه یک محیط ساده که قابلیت شخصی سازی هم دارد به شما امکان کدنویسی را هم فراهم کرده است. نرم افزار ++ Notepad دارای قابلیت های مختلفی از جمله چپ چین راست چین کردن، برجسته سازی، تب بندی یا همان ایجاد زبانه های مختلف مثل مرورگرها، قابلیت پشتیبان گیری، خطوط بندی، تم های سفارشی برای محیط ویرایش، شرت کد، تکمیل کد خودکار برای زبان های برنامه نویسی، اسکریپت نویسی های آماده و قابلیت زبانهای نشانه گذاری است.

به طوری که هنگام استفاده از این ویرایشگر در هنگام تایپ کردن فرامین های مختلف، قطعه کد تکمیل نشده را برای شما پر می کند.با اینکه این برنامه از تکمیل کد و شرت کدهای مختلف و همچنین رفع خطای syntax پشتیبانی می کند اما نمی تواند جایگزین کامپایلرهای پیشرفته شود و خطاهای منطقی و در حال اجرا کد شما را تشخیص بدهد.

Notepad++ 8.4.7 ویرایشگر قدرتمند و ساده متن
Notepad++ 8.4.7 ویرایشگر قدرتمند و ساده متن

آیا ++ Notepad برای برنامه نویسی مناسب است ؟

این ویرایشگر از اکثر زبان های برنامه نویسی پشتیبانی میکند و میتواند گزینه مناسبی برای طراحان سایت و کدنویسی بک اند پروژه ها باشد.

برنامه ++ Notepad به درستی خطاهای وارد شده تایپی که در کد های نوشته شده و ساختار صحیح زبان انتخاب شده شما را رفع می کند و در نهایت می توان از این برنامه هم برای استفاده از نوشته های ساده و هم برای کدنویسی استفاده کرد.البته این برنامه امکان مشاهده در حالت مدیریت پروژه را فراهم می کند. به راحتی می توانید ساختار درختی پروژه خود را در ستون سمت چپ نشان دهید . برای پیمایش در پرونده های مختلف می توانید با دوبار کلیک بر روی نام فایل مورد نظر از برگه ها یا ساختار درختی برای باز کردن آنها استفاده کنید. در این صورت می توانید یک فایل آموزشی را خیلی راحت در کنار یک سند برنامه نویسی همزمان اجرا کنید.

این برنامه بطور طبیعی از زبانهای برنامه نویسی زیر پشتیبانی می کند:

ASP ، Ada ، ASCII art ، Assembly ، AutoIt ، BAT ، C ، C # ، C ++ ، Caml ، CSS ، doxygen ، FORTRAN ، HTML ، Haskell ، Java ، javascript ، KiXtart ، Lisp ، Lua ، makefile ، Matlab ، Objective-C Pascal ، Perl ، PHP ، PostScript ، Python ، Ruby ، ​​Scheme ، Unix Shell Script ، Smalltalk ، SQL ، Tcl ، TeX ، Verilog ، VHDL ، VB / VBScript ، XML.

قابلیت های برنامه ++Notepad

  • عدم نیاز به سخت افزار قوی و قابلیت اجرا با کمترین منابع سیستم
  • نمایش Syntax های زبان های برنامه نویسی مختلف به صورت رنگی
  • امکانات نوشتاری کامل و مناسب برای ویرایش انواع متون
  • پشتیبانی از تمام زبان های دنیا از جمله زبان فارسی
  • پشتیبان گیری خودکار از پرونده های ذخیره نشده
  • قابلیت افزودن سند به عنوان سند موردعلاقه
  • قابلیت تکمیل خودکار کدهای در حال نوشتن
  • قابلیت Drag & Drop برا کشیدن فایل متنی
  • قابلیت تب گذاری | استفاده چند سندی
  • توانایی اجرای فایل های متنی سنگین
  • قابلیت پشتیبانی از WYSIWYG
  • قابلیت ضبط و پخش ماکرو
  • قابلیت کدنویسی هوشمند
  • رابط کاربری تمیز و ساده
باکس دانلود

دانلود ویرایشگر ++Notepad نسخه 8.5.0

نسخه ویندوز 64 بیتی

ورژن : 8.5

برای دانلود این نسخه بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود ویرایشگر ++Notepad 8.4.7

نسخه ویندوز 32 بیتی

ورژن : 8.5

برای دانلود این نسخه بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود ویرایشگر ++Notepad 8.4.7

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

بله
نه اصلا
از اینکه بازخورد خود را در اختیار ما گذاشته اید متشکریم. تا بعد 🙂

6 دیدگاه برای “دانلود ویرایشگر ++Notepad

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *