4 نکته مفید سئو فرندلی برای سایت های فروشگاهی

۴ نکته مفید سئو فرندلی برای سایت های فروشگاهی
۴ نکته مفید سئو فرندلی برای سایت های فروشگاهی

در چند سال اخیر صنعت تجارت الکترونیک با وجود سایت های فروشگاهی رشد خارق العاده ای داشته است.سایت های فروشگاهی هر چیزی را می فروشند ، از خواربار و دارو گرفته تا لوازم الکترونیکی و پوشیدنی و البته مصرف کنندگان به همان میزان در رشد فروشگاه ها برای بطرف کردن تمام نیازهای خود به فروشگاه های آنلاین روی می آورند. در حالی که این خبر بسیار خوبی برای کسب و کارهای تجارت الکترونیکی چه در ایران و چه در دنیاست باید این مسله را بدانیم که دیگر کسانی که داشتن یک فروشگاه واقعی در خیابان ها برایشان مشکل بود ولی حالا با وجود فضای مجازی به مراتب این امر راحتتر شده و بازیکنان جدیدی برای ورود به این بازار بزرگ در حال راه اندازی فروشگاه خود هستند. چه در حال فروش پوشاک ورزشی یا مبلمان خانگی و یا هرچیزی که هستید می توانید فروشگاه خود را راه اندازی کرده و خود را برای یک رقابت مدرن آماده کنید.آنچه که به فروشگاه شما کمک می کند که بهتر دیده شود ، سئو سایت است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توانید از رقبای خود در این بازار بزرگ آنلاین برتری داشته باشید و وب سایت تجارت الکترونیک خود را رشد دهید؟ شاید که البته با یک پاسخ ساده می توان گفت کارهای زیادی می توانید برای تبلیغ فروشگاه آنلاین خود انجام دهید، اما یکی از حیاتی ترین گام های ایجاد یک وب سایت مسله مهم SEO است.

بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو (SEO) نقش کلیدی در هدایت ترافیک ارگانیک واجد شرایط به سایت فروشگاهی شما دارد. این قابلیت دیده شدن محصولات آنلاین شما را به شدت افزایش می دهد و حتی به شما کمک می کند تا برند خود را بسازید و هر روز بهتر از دیروزتان دیده شوید.

سئو و طراحی وبسایت و ارتباط بین آن

سئو چیست و طراحی سایت چه ارتباطی با آن دارد ؟ قصد داریم ابتدا به این دو مسله بپردازیم و فرق بین آن دو را توضیح دهیم.

اکثر مردم سئو را با وبلاگ نویسی و بازاریابی محتوا مرتبط می دانند. البته، محتوای درجه یک منبع حیاتی هر استراتژی موفق در مسله سئو است. اما نباید فراموش کنید که سئو یک روش برای درک متقابل محتوای شما با موتورهای جستجو است به طوری که بهتر بتوانند با سایت شما ارتباط برقرار کنند.

حال اگر می خواهید بازدیدکنندگان وب سایتتان را جذب محصولات خود کنید ، طراحی و چیدمان فروشگاه آنلاین شما به همان اندازه نقش مهمی دارد. به عبارتی سئو کمک می کند با درک بهتر سایتتان مشتری را روانه فروشگاه شما کند اما طراحی باعث می شود که همان مشتری در وب سایت شما بماند یا آنرا ترک کند ! یک وب سایت خوب طراحی شده در دسترس ، و به راحتی قابل پیمایش به بازدیدکنندگان کمک می کند تا سریعا با آن ارتباط برقرار کنند و در نهایت نرخ پرش و زمان حضور در سایت را بهبود می بخشد. مثلا یک فروشگاه با تصاویر حجیم و سنگین که زمان لود سایت را افزایش می دهد ممکن است نرخ حضور را کاهش دهد.

اگر وب سایت شما از نظر بصری جذاب نباشد، حتی اگر بهترین قیمت ، بهترین محتوا و یا بهترین محصولات کمیاب را داشته باشید باز هم بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو شکست خواهد خورد.توجه همیشگی به طراحی سایت بسیار مهم است که در هر مرحله ای باید به آن دقت کنید.

خواه با یک شرکت طراحی وب کار می کنید یا فروشگاه آنلاین خود را می سازید، مطمئن شوید که از تکنیک های زیر برای ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک سازگار با سئو استفاده می کنید:

1. هاست خود را به درستی انتخاب کنید

نکاتی که در اینجا به آن اشاره می کنیم با سئو کاملا در ارتباط است.

انتخاب ارائه دهنده هاست نقش کلیدی در تعیین عملکرد وب سایت شما دارد. آخرین چیزی که می خواهید این است که یک سرویس میزبانی قابل اعتماد را انتخاب کنید که مستعد و تسلط کافی برای افزایش سرعت و عدم قطعی سرور را داشته باشد. سایت هایی که مکررا قطع و وصل می شوند از نظر کاربران قابل اعتماد نیستند.

اگر یک شخص را برای طراحی وب سایت خود استخدام کرده اید، از او بخواهید تا ارائه دهنده هاست مناسب را بر اساس بودجه و نیازهای شما شناسایی کند. معمولا طراحان سایت به این علت که کاملا در اختیار شما هستند گزینه بهتری برای مشاوره دهی در این مسله هستند.

سپس مطمئن شوید هاستی را که انتخاب کرده‌اید از فضای کافی برای عکس‌ها و ویدیوهای محصول شما را خواهد داشت . همچنین، بررسی کنید که آیا طرح میزبانی شامل ویژگی‌های امنیتی استاندارد، مانند رمزگذاری SSL و حفاظت DDoS را شامل می شود یا خیر .

2. سایت شما باید موبایل فرندلی باشد

سایت موبایل فرندلی یعنی اینکه در تلفن همراه به خوبی دیده شود. آیا می دانستید که بیش از 46 درصد از مصرف کنندگان در دنیا به برنامه های موبایل برای تحقیق در مورد محصول یا خدمات جدید در تلفن های همراه متکی هستند؟ با توجه به افزایش استفاده از تلفن های هوشمند، تبلت ها و سایر دستگاه های کوچک این آمار تعجب آور نیست و باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

در واقع، انتظار می‌رود که بازار تجارت جهانی موبایل بین سال‌های 2021 و 2026 رشد بیشتری هم داشته باشد.

علاوه بر این، موتورهای جستجو هنگام تعیین رتبه وب سایت شما، از سازگاری تلفن همراه به عنوان یک معیار کلیدی استفاده می کنند. بنابراین، اگر قصد راه اندازی یک وب سایت تجارت الکترونیک را دارید، باید مطمئن شوید که سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است. این امر شامل استفاده از یک تم واکنشگرا است که ابعاد وب سایت شما را با توجه به اندازه صفحه نمایش تغییر می دهد. از اندازه فونت های بزرگ و فضای سفید کافی استفاده کنید تا مطمئن شوید که وب سایت شما به راحتی روی صفحه های کوچکتر قابل پیمایش است.

سرعت وب سایت شما نیز بر سازگاری آن با موبایل تأثیر می گذارد. از کند کردن سرعت وب سایت خود با کدهای بهینه نشده و فایل های چند رسانه ای بزرگ خودداری کنید.همچنین در صورتی که می دانید اطلاعات بیشتری نیاز است به مخاطب خود ارائه دهید می بایست آن را در چند صفحه تقسیم کنید تا هر صفحه به سرعت بارگذاری شود.

همچنین شما می توانید از ابزار تست رابط موبایل گوگل استفاده کنید تا بینش عملی تری در مورد بهبود وب سایت خود بدست آورید.این ابزار به شما نشان می دهد که سایت شما برای تلفن های همراه بهینه شده است .

3. روی محتوای وب سایت خود تمرکز کنید

برای یافتن محصولات مناسب در وب سایت شما، بازدیدکنندگان نباید بیش از چند ثانیه طول بکشند. اگر اینطور نیست، به احتمال زیاد بدون انجام هیچ اقدامی از وب سایت شما خارج می شوند.همچنین از تصاویر و نوشته های یونیک استفاده کنید تا اینکه از سایت های دیگران بردارید. پلتفرم بوی قبلا مقاله مفصلی درباره محتوا نویسی یونیک منتشر کرده است که مطالعه آن خالی از لطف نیست و به بهتر شدن نوشته هایتان کمک ویژه ای می کند.

چگونه محتوای یونیک بنویسیم؟

سعی کنید محصولات خود را در دسته‌ها و زیر مجموعه‌های مرتبط گروه‌بندی کنید تا مشتریان بتوانند وب‌سایت شما را راحت‌تر مرور کنند. از برچسب های واضح و توصیفی برای منوها استفاده کنید تا ناوبری را ساده تر کنید.

همچنین، اطمینان حاصل کنید که بیش از سه کلیک طول نمی کشد تا بازدیدکنندگان از هر صفحه دیگری در سایت شما به صفحه اصلی بازگردند. یک نوار جستجو به وب سایت خود اضافه کنید و از الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنید تا مشتریان بتوانند محصولات مورد نیاز خود را آسان تر پیدا کنند.بسیاری از سایت ها در ایران از ابزارجستجوی خوبی برخوردار نیستند و تنها به جستجو شدن خارجی توسط گوگل بسنده می کنند که اشتباه بزرگی است. بهبود ناوبری وب سایت برای جذب مشتریان و افزایش نرخ تبدیل کمک زیادی می کند. همچنین، به خزنده های موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را مرور کنند و صفحات مختلف را به درستی فهرست کنند.

4. صفحات محصول را بهینه کنید

توضیحات محصول را به بهترین شکلی که می توانید بنویسید و از جملات توصیفی و غنی از کلمات کلیدی به همان اندازه برای مشتریان و موتورهای جستجو استفاده کنید . از پر کردن صفحات محصول با کلمات کلیدی بیش از حد خودداری کنید. درعوض، توضیحاتی ساده، مختصر و قابل فهم بنویسید که به مشتریان کمک می کند تا تصمیم خرید درستی بگیرند.

همچنین فراموش نکنید که از محتوای خود با تصاویر محصول با کیفیت بالا استفاده کنید. برای هر تصویر یک متن جایگزین توصیفی و بهینه سازی شده اضافه کنید. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند محصول چیست.تصاویر هم بعدها در موتورهای جستجو قابل سرچ هستند.

اگر می خواهید در فضای رقابتی شدید دنیای اینترنت امروزی جایی داشته باشید باید طراحی وب سایتی سئو شده را از همین حالا در نظر بگیرد و از بهینه‌سازی توضیحات محصول گرفته تا ساخت وب‌سایت خود برای موبایل – کارهای زیادی را انجام دهید تا یک تجربه کاربری عالی را به مشتریان و موتورهای جستجو ارائه دهید.

مطالب خواندنی بیشتر در وبلاگ پلتفرم بوی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *