سه تفکر اشتباه درباره سئو !

سه تفکر اشتباه درباره سئو !
سه تفکر اشتباه درباره سئو !

هرچی گوگل گفت پشت سرش نگین بله !

واقعیت شماره یک اینجاست.به زبان خودمانی تیتر زدیم که در همین ابتدای کار برسیم به اصل مطلب که سئوکار چرا همیشه پایبند قوانین یک موتور جستجو باشد. خب در جوابی واضح به این سوال ، اگر به واژه سئو دقت کنیم این کلمه به معنای بهینه سازی موتورهای جستجوست که بتوانیم سایت خود را برای آنها به گونه ای بهینه کنیم که صفحاتمان به درستی در آنها ایندکس شوند. منتهی یک مطلب مهم اینجاست و آن این است که ، محتوا ، ادبیات ، ظاهر مقاله دست خود ماست و آیا به جز مواردی به غیر این می توانیم به سلیقه خودمان عمل کنیم ؟ چه چیزهایی به اختیار خودمان است و تا چه مقدار باید پایبند قوانین موتورجستجوهایی همچون گوگل باشیم؟!

سئو تا چه مقدار مهم است ؟

اگر در سال 2022 قصد دارید یک سایت شرکتی یا یک کسب و کار مثل فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید ، حتما می دانید که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) سایتتان برای رشد شرکت شما ضروری است.سئو کلید حضور آنلاین و هویت برند شماست.سئو نشان می دهد که شما حضور دارید و به دیده شدنتان کمک می کند. شما محتوای خوب می سازید و موتورجستجو کاربر را برای محتوایتان ارسال می کند. این نقش به همان اندازه در ایجاد مخاطب و افزایش فروش در وب سایت شما مهم است .تمام اینها را گفتیم که بدانید سئو مسله جدانشدنی از سایت است.

علیرغم درک اهمیت یک استراتژی مبتنی بر سئوی بسیاری از صاحبان مشاغل و مدیران وب سایت نمی توانند آن را به درستی انجام دهند. این به این دلیل است که چشم انداز SEO به طور مداوم با روندهای جدید و به روز رسانی الگوریتم در حال تغییر است.هر روز یک اتفاق جدید در سئو رخ می دهد و باید با مطالعه روزانه خود را با مسائل جدید و اتفاقات و پیشرفت های آن به روز کنید.

اما مسائلی هستند که اخیرا به تفکرات اشتباه کاربران تبدیل شده اند و حتی اگر درک دقیقی از استراتژی‌های مختلف بازاریابی دیجیتال داشته باشید، به احتمال زیاد ناآگاهانه با تعدادی از این تفکرات گرفتار شده‌اید.شما به عنوان یک سئوکار سعی می کنید آنچه را که درست است و به بیشتر دیده شدن و رتبه گرفتنتان کمک می کند را انجام دهید اما تفکرات ناصحیح همیشه یقه شما را گرفته اند.

شناسایی و از بین بردن این تفکرات غلط برای موفقیت سئو بسیارمهم است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم چند تصور غلطی را بیان کنیم که باید از آنها اجتناب کرد. بیایید باهم یک نگاهی بیندازیم.

1. شبکه های اجتماعی و تبلیغات خیلی مهم نیستند

از هرسئو کاری بپرسید در کلمه اول می گوید محتوا پادشاه است ! خب بله اما همه چیز محتوا نیست. تفکر غلطی که در سر سئوکاران افتاده که هر روز باید چیزی بنویسند ، کاری بکنند ولی بدان که به فکر ورودی های الان باشند. شما وقتی یک مقاله در سایت خود می نویسید باید ماه ها بعد میزان ورودی و تعداد نظرات این مقاله را بسنجید نه همان لحظه و از طرفی مقاله نویسی ، بلاگ و محتواسازی برای سایت همانند دانه پاشی برای رشد گیاه است و نیاز به زمان دارد.نکته بعدی اینکه شما تا مادامی که بذرتان به عمل نیامده می بایست به فکر افزایش ورودی باشید ، مقاله نویسی و محتوا گذاشتن کاری تکراری و الزامی است و در کنار آن باید شبکه های اجتماعی و تبلیغات خود را هم شروع کنید.

تبلیغات کنید

چه سایتتان بازدید کننده دارد چه ندارد باید تبلیغات کنید. این یک الزام برای هم کسانی که تازه سایتشان را طراحی اندازی کرده اند و هم برای کسانی که سالها سایت دارند.سئو به تنهایی بار درآمدزایی و دیده شدن سایت را به دوش نمی کشد و باید از سایت ها و درگاه های دیگر هم تقاضای ورودی مخاطب را داشته باشید.

شبکه های اجتماعی از همان ابتدا تاسیس شوند

اشتباه است می گوییم اول سایت کمی جان بگیرد و بعد شبکه های اجتماعی را راه اندازی می کنیم ! شما اگر همین امروز سوشیال نتورک های خود را راه اندازی کنید خودش ماه ها طول می کشد تا به مرحله ی افزایش ورودی و دیده شدن برسد.پس اگر حتی یک صفحه محصول یا نوشته در سایتتان دارید همین امروز شبکه های اجتماعی خود را راه اندازی کنید.

2- باید لینک های اسپم را جدا کنید

اکثر سئوکاران درباره لینک های اسپمی که ناخوداگاه ایجاد می شوند یا رقیب هایتان برای شما می زنند همین نظر را دارند که باید با ابزارهای آنلاین این لینک ها استخراج و سپس با چند خط کد یا پلاگین و یا از طریق سرچ کنسول جلوی آنها به عنوان بک لینک گرفته شود. چون لینک از یک سایت نمره منفی زده شده پس حتما سئو سایت ما هم به مشکل برخورد می کند.نکته خوبی است مثلا ما اگر از 3 تا سایت لینک اسپم بگیریم با چند کلیک از طریق سرچ کنسول آنها را مسدود می کنیم اما ، اگر تعداد لینک های اسپمتان هزارتا باشد چطور ؟ لابد یک نفر را استخدام می کنید که یک روزه آنها را مسدود کنید یا یک ربات می نویسید . ایده خوبی است اما سایت هایی هستند که با گرفتن هزینه اندکی برای سایت های شما میلیون ها لینک اسپم میزند . حالا چه ؟

لینک های اسپم بی فایده هستند

این جز تفکر های غلط نیست و درست خواندید. لینک های اسپم طبق آخرین به روز رسانی های گوگل از سال 2019 دیگر تاثیری نخواهند داشت . قبلا تصور می شود که سایت مقابل نمره منفی می گیرد اما حالا هیچی نه نمره منفی و نه نمره مثبتی و تاثیری روی وب سایت شما نخواهد گذاشت. فقط اگر لینک خوب باشد یک نمره مثبتی گوگل برایتان در نظر می گیرد.

3-ساختار از زیبایی محتوا مهمتر است !

و در آخرین صحبتمان روی ساختارهایی است که موتورجستجوهایی نظیر گوگل آن را می پسندند.مثلا در نوشتن کلمه کلیدی افراط نکنید.گوگل با اینگونه سایت ها برخورد می کند ولی اگر واقعا به آن کلمه کلیدی احتیاج داشته باشید تکلیف چیست !

این تفکر در سر سئوکاران افتاده که باید:

  • جملات کوتاه باشند
  • از کلمات کلیدی در هر پاراگراف بیشتر از 3 بار استفاده نشود
  • در چکیده مطلب از کلمه کلیدی استفاده شود
  • حتما از تگ بندی ها استفاده شود
  • تصاویر باید ALT داشته باشند و …….

در جواب بله همه این موارد درست هستند اما الزامی برای نوشتن یک مقاله سئو پسند نیست.شما به میزانی که نیاز دارید از کلمات کلیدی استفاده کنید. به میزانی که باید تصاویر بگذارید و اگر عکس تزئینی باشد نیازی به زدن alt نیست . نیازی نیست هر چیزی که سئو می پسندد شما هم بپسندید و تنها کافیست به خود محتوای اصلی دقت کنید. آنچه که می نویسید محتوای یونیک و ارزشمندی باشد تا مخاطب زود صفحه شما را ترک نکند.

مطالب خواندنی بیشتر در وبلاگ پلتفرم بوی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *