زیباسازی کدهای وب به صورت آنلاین

زیباسازی کدهای وب آنلاین
زیباسازی کدهای وب آنلاین

برای هر کارفرمایی مهم است که شما با چه نوع لباسی کار میکنید.کارایی و استعداد به تنهایی کافی نیست وقتی که با لباس های پاره یا اخلاق نادرست با مشتریان در ارتباط باشید. پس قاعده اینگونه است که هر چیزی میبایست به بهترین شکل خود قرار گرفته باشد. همه ظاهر خوب و مرتب را دوست دارند و از این جهت حاضرند حتی به اشتباه مدتی را با آن فرد بگذرانند. همین موضوع در کدنویسی تحت وب صدق میکند.البته کدهای نوشته شده یک سایت شاید از دید اکثر عموم مردم مهم نباشد ولی در اجرا شدن آن تاثیر گذار است.آمارها نشان میدهد از هر 100 بازدیدکننده همیشگی سایت های بزرگ معمولا 2 الی 3 نفرشان کدهای یک سایت را میبینند.کاربران معمولی کد را نمیبینند ولی اگر کد به درستی مرتب و سازماندهی نشده باشد در مدت زمان بارگذاری، افزایش حافظه سیستم، ترافیک سنگین و تجربه کاربری تاثیر منفی میگذارد.

چرا زیباسازی برای وب ؟

کدهای وب معمولا شامل html، Css، Js میشوند.اما اجازه دهید یکبار دیگر به تعریف هرکدام را توضیح دهیم.

HTML چیست؟

اچ تی ام ال مخفف کلمات Hyper Text Markup Language به معنای زبان استاندارد نشانه گذاری برای صفحات وب است. HTML ساختار یک صفحه وب را توصیف می کند.علاوه بر آن در Html از زبان نشانه گذاری هم استفاده میشود. در پردازش متن، زبان نشانه گذاری سیستمی است برای حاشیه نویسی یک سند به گونه ای که از نظر ظاهری کد از متن قابل تشخیص باشد، به این معنی که وقتی سند برای نمایش پردازش می شود، زبان نشانه گذاری نشان داده نمی شود و فقط برای قالب بندی متن استفاده می شود.

CSS چیست؟

سی اس اس مخفف کلمات Cascading Style Sheets به معنای نحوه نمایش عناصر HTML را بر روی صفحه، روی پیج یا در رسانه های دیگر توضیح می دهد. Css میتواند طرح بندی چندین صفحه وب را به طور همزمان کنترل کند. می توان از استایل شیت داخلی یا استایل شیت خارجی استفاده کرد.

js چیست؟

JavaScript (به اختصار js) یک زبان برنامه‌نویسی رایج برای توسعه وب است که به صورت اصلی برای تعامل با مرورگرهای وب استفاده می‌شود. JavaScript اولین بار در سال ۱۹۹۵ توسط برنامه‌نویس نسخه نرم‌افزار Netscape Navigator به نام برندن آیک اختراع شد.

استفاده از JavaScript در وب سایت‌ها، اجازه می‌دهد تا صفحات وب پویا شوند و به کاربران امکان ارتباط با صفحات وب و ایجاد تعامل با آن‌ها را بدهد. همچنین، JavaScript به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی عمومی استفاده می‌شود و می‌تواند در محیط‌های دیگری مانند سرورهای وب، دستگاه‌های موبایل و کامپیوترهای شخصی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

زیباسازی کد چیست؟

زیباسازی کدهای html
زیباسازی کدهای html

ابزارهای زیبا سازی کدهای برنامه نویسی معمولاً به عنوان “فرمت کننده کد” شناخته می‌شوند. این ابزارها با هدف بهبود قابلیت خواندن و درک کد، برای کاربران برنامه نویسی طراحی شده‌اند.

این ابزارها معمولاً شامل تعدادی قانون فرمت بندی هستند که با استفاده از آنها، می‌توان به صورت خودکار کد را زیبا و خوانا کرد. برخی از قانون‌های معمول فرمت بندی شامل ترتیب فاصله‌ها، نحوه چیدمان پرانتزها، استفاده از فاصله‌گذاری و استفاده از توصیفی‌های معنادار در نام‌گذاری متغیرها و توابع هستند.

بسیاری از ویرایشگرهای کد، پلاگین‌ها و ابزارهای فرمت کننده کد را پشتیبانی می‌کنند. در مواردی که این ابزارها در دسترس نیستند، می‌توانید از وب سایت‌ها و ابزارهای آنلاین استفاده کنید که می‌توانند به راحتی کد شما را فرمت کنند.

مطالب خواندنی بیشتر در وبلاگ پلتفرم بوی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامی موزیک های سایت به دلیل به روز رسانی زیرساخت ها در حال بارگذاری می باشند. در صورت پخش نشدن صداها ساعاتی دیگر امتحان فرمایید.