اموجی ها چه معنایی دارند ؟ شکلک هایی که به اشتباه ارسال شدند ! 😍😇

شکلک هایی که به اشتباه ارسال شدند !
شکلک هایی که به اشتباه ارسال شدند !

اگر می خواهید بدانید که تمام شکلک هایی که هر روز در پیام رسان های محبوبتان استفاده می کنید دقیقا به چه معنا و مفهومی هستند لازم است که این مقاله را تا انتها بخوانید و ببینید که آیا تاکنون از آنها به شکل درستی استفاده کرده اید یا خیر.

اموجی ها همان شکلک های این 😍 شکلی هستند که مدام در پیام ها آنها را ارسال می کنیم . مسله اینجاست که آیا واقعا از آنها درست استفاده می کنیم ؟! خوب شاید در جواب اول این موضوع را اضافه کنیم که تصویر شکلک ها بسیار واضح هستند و معنای آنها مشخص است ولی اگر خوب دقت کنید شاید تفاوت بعضی از آنها برای شما کمی گنگ باشد و شاید تابحال به همین دلیل از آنها زیاد استفاده نکرده اید.

در اینجا همه معانی اموجی های محبوب و پراستفاده در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها را برای شما ترجمه کرده ایم و اگر موردی را از قلم انداخته ایم به ما پیام بزنید تا در اسرع وقت اموجی را به لیست اضافه کنیم.

شکلک اموجی ها کدام ها هستند ؟

ایموجی یکی از مفیدترین ابزارهای ارتباطی مختص قرن 21 است. با وجود آنها به راحتی میتوان بیان احساسات نمود و از قهقمه زدن تا گریه شدید را به راحتی در پیامها نشان داد بدون اینکه نیاز باشد حرفی از احساس خود بزنید و یا در داخل پرانتز توضیح دهید در چه حالی هستید.

تا قبل از اختراع ایموجی کسی در پیامش اینطور میگفت که : کاری که کردی اصلا درست نبود ( عصبانی هستم ) و در جواب این پیام را می گرفت : خوب کاری کردم ( خنده ی بلند بلند بلند ) !!

اگر خنده تان گرفت پس واقعا بخندید چون دیگر از آن دوران ها گذشتیم و اکنون ایموجی ها 😄 را در اختیار داریم.

از یک شکلک می توان برای بیان شخصیت یا عواطف احساسی خود در فعالیت های ایمیل یا در شبکه های اجتماعی استفاده کرد. در حقیقت ، تقریباً نیمی از نظرات و توضیحات در اینستاگرام حاوی یک شکلک هستند و استفاده از یک شکلک در شبکه های اجتماعی می تواند منجر به تعامل 25.4 درصدی ارتباط بین دو نفر شود. این یعنی اینکه مردم بهتر با اموجی ها ارتباط می گیرند تا خود پیام و اینکه اموجی زودتر جلب توجه می کند. در نهایت ، یک شکلک درست استفاده شده می تواند مخاطبان شما را بخنداند و احساس ارتباط بهتری با شما داشته باشد.

به طور مثال دیروز در داخل پوشه اسپم ایمیلم، یک ایمیل با عنوانی که اموجی زیر در آن بود دریافت کردم که با توجه به اینکه این ایمیل ، ایمیل چهارمم در لیست بود ولی اول تر از همه آن را باز کردم . عنوان ایمیل این بود :

⏳ شمارش معکوس شروع شد ⏰ – فقط ۴۸ ساعت فرصت داری تا از تخفیف‌‌ها استفاده کنی! ‌ ‌

همانطور که مشاهده می کنید ایموجی ها می توانند پیام های شما را به سطح بالاتری برسانند و به شما امکان دهند در یک صندوق ورودی ایمیل شلوغ تر ، پیام شما برجسته تر شده و شانس بازدید بیشتری داشته باشید. علاوه بر این می توانید از آنها به عنوان جایگزینی برای کلمات عمومی و بیش از حد استفاده شده مانند ستاره ، لبخند ، پول ، نکته ، و پین استفاده کرده و محتوای خود را تازه و جذابتر کنید. اما استفاده از شکلک ها ممکن است کمی گیج کننده باشند و تشخیص تفاوت در معنای آنها اغلب دشوار است – مانند بین چهره “🙄” و “😳” که اکثرا فرض می کنند معنای هر دوی این شکلک ها تعجب کردن است ! در حالی که اینطوری نیست (شکلک اول به معنای ندانستن و شکلک دوم به معنای شرم عاطفی است).

برای اینکه محتوای پیام ارسالی شما دقیق تر باشد و شکلک ها به درستی انتخاب شوند قصد داریم تا پر استفاده ترین و گیج کننده ترین ایموجی ها را برای شما شرح دهیم که در دفعات بعدی به درستی از آنها استفاده کنید و تاثیر بیشتری روی مخاطب خود بگذارید.وقتی تفسیر و معنی ایموجی ها را بدانید قطعا بعد از دانستن معنای آنها ، پیام ها را با دقت و کیفیت بهتری ارسال می کنید.پیشنهاد می کنیم حتما در پایان این مقاله را برای دوستانتان هم به اشتراک بگذارید.

صورتک های ایموجی که به اشتباه ارسال می کردیم !

بسیاری از ما ها در متن پیام های خود از ایموجی هایی استفاده کرده ایم که بر خلاف اطلاع خودمان بسیار غلط و اشتباه بوده اند . به طور مثال با دیدن شکل ظاهری آنها تصور می کردیم که معنای درست آنها را می دانیم در حالی که معنای آنها چیز دیگری بود و به غلط همراه پیام خود ضمیمه و ارسال کردیم . در اینجا تعدادی از این شکلک ها را گردآوری کرده ایم که با هم بررسی می کنیم. همچنین در انتها به معنی دقیق پر استفاده ترین ایموجی ها می پردازیم..

40 ایموجی که معنای آنها را نمیدانستیم

ایموجی ندانستن

از هرکسی بپرسید این ایموجی را نشانه بی تفاوتی یا بعضا تعجب کردن معنا می کند و این در حالی است که معنی این شکلک ندانستن است . یا اگر حرفی خیلی گنک باشد از این شکلک استفاده می شود

در بسیاری از موارد از این ایموجی برای نشان دادن چشم در چشم شدن و یا نمادی از خرچنگ استفاده می کردیم . جالب است بدانید که این ایموجی نماد بیماری سرطان است و در قسمت شکلک های نماد و سمبل قرار می گیرد .

بسیاری تصور می کنند این ایموجی نشان دهنده ی زنگ خوردن گوشی یا الارم است در حالی که این نماد برای نمایش دادن ویبره گوشی به کار می رود .

این ایموجی به معنای تنفر نیست بلکه به معنای یک بیماریی که با استفراغ همراه باشد تلقی می شود.

این ایموجی نشان دهنده ی اب زلال نیست بلکه از این ایموجی برای نمایش دادن کار سخت و عرق ریختن استفاده می شود.

این ایموجی به معنای دهن کجی نیست بلکه از آن برای خنگ بازی از روی قصد استفاده می شود . یعنی کسی که در ذات خنگ نیست ولی از قصد لب و لوچه خود را کج میکند

این ایموجی خورشید نیست . خیلی ها از این ایموجی برای صبح بخیر استفاده می کنند در حالی که معنای این شکلک اشاره کردن به شدت نور صفحه نمایش کامپیوتر یا موبایل است !

خیلی ها از این ایموجی برای مشت ، عصبانیت و یا اتحاد و بعضا برای نمایش هیچ یا پوچی استفاده می کنند در حالی که معنای اصلی آن اعتراض به شخصی یا چیزی است

این ایموجی برای نشان دادن ویروس ، مریض بودن و یا جراحی کردن نیست . از آنجایی که چشمان این شکلک بسته است یعنی که شخص جراحی شده فوت کرده است !

این ایموجی نشانه ی فقط تعجب کردن نیست بلکه اگر کمی دقت کنید متوجه خواهید شد که این تعجب با کمی شرم و یا شک شدن عاطفی همراه است .

این اموجی به معنای عشق زیاد نیست . خیلی ها در بروز یا بیان شدت احساساتشان از این اموجی استفاده می کنند ، در حالی که معنای آن هوای عشق یکدیگر را داشته باشیم معنای آن است.

ابن ایموجی یک گلدان یا کوزه نیست .همچنین از این ایموجی برای بیان آثار باستانی هم استفاده نکنید . در واقع این ایموجی برای بیان نگه داری مردگان است!!

بسیاری تصور می کنند که این ایموجی معنای خاصی ندارد و تنها برای بیان قدرت یا نمادی با انگشتان دست است در حالیکه معنای این شکلک بیان توانایی انجام کاری است که شخص مقابل قادر به انجام آن نیست . همچنین می تواند نماد چالش باشد!

قرار نیست با این ایموجی به طرف مقابلتان بفهمانید که ادم مرموزی هستید یا در حال مخفی کردن چیزی هستید چرا که معنی این ایموجی احساس فریب خوردن و گاه کمی با ترس است

این ایموجی نماد و نشانه ی بیماری ایدز نیست بلکه از آن برای نشان دادن حمایت از آن بیماری یا دیگر بیماری ها استفاده می شود

این ایموجی نشان دهنده ی حرف انگلیسی V نیست بلکه نشانه ی برج حمل ماه فروردین است

مسلمان ها فکر می کنند این ایموجی به معنای دعا کردن است در صورتی که طراح این ایموجی آن را برای درخواست پول یا چیزی طراحی کرده است !

این ایموجی برای بیان احساس خانوادگی یا دوست داشتن نیست بلکه یک نوع علاقه برای ایجاد یا شروع رابطه جنسی است !

نخیر این ایموجی برای نمایش دادن نماد شیطان پرستی نیست بلکه از آن برای بیان جمله ی دوستت دارم استفاده می شود ولی برای شخصی که با آن کاملا غریبه هستید

خیلی ها از این ایموجی برای نشان دادن باحال بودن یا عبارت همه چیز درست است استفاده می کنند در حالی که معنای آن ارزوی موفقیت داشتن است

این ایموجی برای نشان دادن سردرد نیست بلکه از آن برای نشان دادن تمایل به ماساژ یا ارامش فکری استفاده می شود

این ایموجی به معنای خوابیدن یا تعظیم کردن و حتی عذرخواهی نیست بلکه کودکی را نشان می دهد که در حال خواهش کردن است. البته این خواهش می تواند همراه با کمی ترس یا تردید همراه باشد.

از این ایموجی برای تعجب یا لب گزیدن استفاده نکنید. این ایموجی مختص سکوت همراه با : ناراحتی ، شریک شدن در غم ، همدردی و یا ناراحت از شنیدن خبر یا صحبتی باشد.

شاید تابحال از این ایموجی استفاده نکرده باشید چون فهمیدن معنای آن سخت است . این ایموجی به معنای خشونت زیاد تلقی می شود.

این ایموجی فقط برای نشان دادن خنده همراه با اشک یا خنده زیاد نیست . این ایموجی به دلیل کج بودن به این معناست که از خنده زیاد روی زمین افتاده اید ! (به اصلاح از خنده غش کردید)

از این ایموجی برای ضرب المثل یا نشان دادن از راه اشتباه رفتن استفاده می شود. اما خب بعضی ها از آن برای تعریف چاله یا گودال هم استفاده می کنند که در هر دو صورت صحیح است.

وقتی از شما تعریف می کنند یا بابت کاری که درستی انجام داده اید از شما تشکر می کنند (شما هم از انجام آن کار خوشحال هستید) از این ایموجی استفاده کنید. این ایموجی به معنای آرامش نیست ! . معنای دقیق این ایموجی : به خود بالیدن است.

ایموجی چهره عرق سرد

 از این ایموجی برای نشان دادن افسردگی ، تب و لرز و مریضی استفاده نکنید ! این ایموجی به معنای زیاد کار کردن و عرق ریختن است .همچنین خستگی همراه با عرق هم معنا می دهد (ناراحتی از خستگی)

ایموجی سیب زمینی
ایموجی سیب زمینی

این تصویر ایموجی گوشت نیست بلکه یک سیب زمینی است! بسیاری تصویر میکردند این یک گوشت خراب شده یا میوه گاز زده باشد در حالی که اشتباه میکردند!

ایموجی تایید یا ok
ایموجی تایید یا ok

این ایموجی کمی ایرادی دارد. در ابتدا معنای آن تایید کردن چیزی است که در اصلاح به انگلیسی همان OK است اما برای نمایش OK باید انگشت اشاره به شصت کاملا چسبیده باشد در غیر این صورت معنای مقدار دهی میدهد مثلا مقدار کمی از چیزی ! هرچند که شما میتوانید از جفت آن استفاده کنید اما در اصل معنای آن OK دادن است.

ایموجی چرخش و شتاب
ایموجی چرخش و شتاب

این ایموجی یعنی شتاب در کاری ولی از آن برای نماد چرخش، تورنادو و سرعت العمل در کاری هم میتوانید استفاده کنید.

 

مطالب خواندنی بیشتر در وبلاگ پلتفرم بوی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

3 دیدگاه برای “اموجی ها چه معنایی دارند ؟ شکلک هایی که به اشتباه ارسال شدند ! 😍😇

  1. Avatar
    mohadese_rrr گفته:

    خیلی عالی بود
    من فکر میکنم از ایموجی شرم میشه برای خاستگاری یا منتظر جواب ازدواج هم استفاده کرد
    یعنی بیشترین خواسته یا شرم عاطفی این میتونه معناش باشه

  2. Avatar
    rohi zad گفته:

    عجیبه که ایموجی ها هم انقدر داستان دارن !
    من فکر میکنم تا الان هرچی دیدیم همونو بزنیم قبوله خوبه حرف بد نزدیم پاش خخخخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *