5 گزینه برای توسعه بهتر کسب و کارهای تحت وب در سال 2022

5 گزینه برای توسعه بهتر کسب و کارهای تحت وب در سال 2022
5 گزینه برای توسعه بهتر کسب و کارهای تحت وب در سال 2022

دنیای بزرگ وب هر سال تغییرات جدید و هیجان انگیزی را به ارمغان می آورد. این تغییرات بقای کسب و کارها در عصر دیجیتال را چالش برانگیزتر و رقابتی تر می کند. دقیقاً به همین دلیل است که ماندن و همگام شدن با روندهای صنعت توسعه وب برای مشاغل امروزی علل الخصوص در ایران ضروری است.

اگر می خواهید موقعیت خود را در بازار دیجیتال معتبرتر کنید، باید به تیم توسعه دهنده خود این امکان را بدهید تا زمانی را هم به خبرها و پیشرفت های دنیای وب اهمیت بیشتری بدهند.البته تغییر در یک وب سایت همیشه با موانعی رو به رو است و هر پیشرفتی هم برای قدیمی تر ها خبر خوشی نیست بنابراین انتخاب بهترین روند توسعه برای کسب و کار شما یک کار چالش برانگیز است که دقتی بالایی را می پذیرد .همچنین رو به رو شدن با این توسعه ها می تواند زمان زیادی را برای شرکت شما تحمیل کند. ما فهرستی از برخی از گرایش‌های جدید توسعه وب با رتبه‌بندی بالا را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم تا در وقت و تلاش شما صرفه‌جویی کنیم. بیایید نگاهی به پنج روند توسعه برتر سال 2022 بیندازیم:

تاثیر بلاک چین

مفهوم کریپتوکارنسی برای اولین بار در سال 2004 به وجود آمد و در سال 2022 با پیشروی و فراگیر شدن رمز ارزها بیشتر به اوج خود رسید. می توان انتظارات زیادی از این فناوری در حوزه توسعه وب سایت داشت. طبق گزاراشات بدست آمده در پایان نوامبر سال 2021 چیزی حدود 80 میلیون کاربر کیف پول بلاک چین وجود داشت. این پذیرش گسترده از بلاک چین تنها گواه بر این ادعاست که این فناوری نقش بزرگی در آینده فناوری وب دارد.

یک سورس کد کپی شده بدون خطا از این فناوری در جهان پخش شده است که نشان می دهد برنامه نویسان چقدر به این فناوری اعتماد دارند.این موضوع حتی به متخصصان آی تی و برنامه نویسان محدود نمی شود به طوری که حتی وکلا اغلب از این فناوری به عنوان «داستان حقوقی» یاد می کنند، زیرا تقریباً مانند دنیای کوچکی است که مجموعه قوانین خاص خود را دارد که اگر کسی بخواهد بخشی از آن باشد باید از آنها پیروی کرد. بلاک چین آینده توسعه وب است که باید در اولین فرصت شروع به تحقیق و هدف گذاری بر روی آن کرد.

ظهور وب ورژن 3

خود اینکه بلاک چین فناوری بی نظیر و هیجان انگیزی است به کنار ما یک فناوری هیجان انگیزتر دیگری داریم که همه می دانند ، نسخه جدید وب !

فقط موضوع زمان است. Web1.0 اولین نسخه از اینترنت بود که دارای صفحات اینترنتی استاتیک ، HTML ساده ، پیوندهای آبی زخمت و غیره بود . در حال حاضر، ما از وب 2.0 استفاده می کنیم – سایت های پویا، واکنش گرا یا همان رسپانسیو ، سایت های مبتنی بر پایگاه داده، متصل به سیستم های پشتیبان .. و اکنون وب ورژن 3 آخرین تکامل از وب که یکی از موضوعات داغی است که در سال 2022 احتمالا زیاد به آن اشاره شود.

هدف اصلی آن تمرکززدایی است. مانند بلاک چین که امکان ضرب سکه بدون نیاز به هیچ بانک مرکزی و تکمیل قرارداد بدون وکیل را فراهم می کند، Web3 هم باعث می شود اینترنت مثلاً بدون اختیار اینترنت اتفاق بیفتد ! این توسعه وب 3 با فناوری بلاک چین نیز در ارتباط است. به عنوان مثال، می توانید از web3 react برای برقراری ارتباط یکپارچه با بلاک چین اتریوم استفاده کنید.

هر چه زودتر با web3 اشنا شوید، زودتر می توانید از آن در خروجی های توسعه وب خود استفاده کنید.طراحان سایت با بودجه کم هم از جمله کسانی هستند که شدیدا علاقه مند به اینگونه روندهای توسعه برتر وب دارند .

استفاده از زبان برنامه نویسی Typescript

استفاده از زبان برنامه نویسی Typescript
استفاده از زبان برنامه نویسی Typescript

توسعه دهندگان وب واقعا سخت در حال کار بر روی روش های جدید برای بهبود تجربه صفحه کاربران و همچنین ساده کردن گردش کار تیم پشتیبان سایت ها هستند. زبان برنامه نویسی Typescript در ابتدا برای رفع اشکالات یک برنامه جاوا اسکریپت ساخته شده بود . ولی اکنون از این زبان استفاده های فراوانی انجام می شود و در زمان های اخیر بسیار رایج شده است. برنامه نویسی Typescript در سال 2022 به آرامی حرکت می کند اما قطعاً یکی از روندهای تاثیر گذار در توسعه وب خواهد داشت.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا برنامه نویسان از Typescript برای ساختن فرانت اند استفاده می کنند:

  • کدهای نوشته شده را می توان به راحتی درک کرد
  • روند اجرای پروژه سریعتر می شود
  • تعداد خطاها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد
  • مصرف زمان کمتر برای بازنگری کدهای بلند
  • برقراری نظم و انظباط در کدهای نوشته شده

اگرچه در مورد کارایی این زبان اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد، اما هنوز هم به طور گسترده و به طور فزاینده ای برای ایجاد رابط خارجی وب سایت ها به شدت استفاده می شود. از آنجایی که مینیمالیسم هنوز موضوع داغی است و همچنان ادامه خواهد داشت ، انتخاب تایپ اسکریپت می تواند تغییر دهنده بازی برای کارهای توسعه شما باشد.چه بهتر که همین امروزی سری به پیشرفت های این زبان برنامه نویسی بزنید.

هوش مصنوعی و ربات های پاسخگوی چت خودکار

تعداد قابل توجهی از افراد توسعه دهنده وب در حال استفاده از هوش مصنوعی برای گفتگو با کاربران هستند. عمدتاً به این دلیل است که هوش مصنوعی ایجاد شده دستیارهای مجازی را امکان پذیر می کند که با وب سایت ها ادغام شده تا با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنند و به آنها در مسائل مختلف کمک کنند. همچنین می توانید با استفاده از هوش مصنوعی نظرسنجی انجام دهید و تمام داده های تحلیلی را جمع آوری کنید. و در نهایت با استفاده از داده ها می توانید عملکرد وب سایت را بهبود ببخشید.

چت بات ها مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که با بازدیدکنندگان سایت شما در تعامل است و به سوالات عمومی آنها پاسخ می دهد. علاوه بر این به بازدیدکنندگان کمک می کند تا از طریق وب سایت و تمام صفحات فهرست شده بدون نیاز به کلیک کردن کاربر جا به جا شوند . وقتی تعامل مشتریان در سایت شما زیاد باشد، به بهبود رتبه سایت شما کمک می کند. این چت بات ها برای کیفیت و آینده وب سایت ها بسیار عالی هستند زیرا تجربه کاربری را نیز بهبود می بخشند. یک ربات چت تقریباً به روشی که انسان انجام می دهد، می تواند با بازدیدکننده تعامل داشته باشد.

قطعا روز به روز به تعداد وب سایت هایی که به این فناوری روی می آورند در سال 2022 بیشتر خواهد بود زیرا کارشناسان بر این باورند که حدود 25٪ از تمام وب سایت ها در حال حاضر از این فناوری استفاده می کنند تا بازدیدکنندگان در عرض چند سوال پاسخ سؤالات خود را بدانند. همچنین معتقدند این فناوری ارزش سرمایه گذاری را دارد چراکه نرخ رشد سالانه پیش بینی شده آن بین سال های 2020 تا 2027 چیزی حدود 33.2 درصد است.

برنامه های PWA و AMP

PWA (برنامه‌های کاربردی وب پیشرو) و AMP (صفحه تلفن همراه سریع) امروزه به ابزارهای مفیدی برای توسعه‌دهندگان تبدیل شده‌اند. با کمک PWA ها، می توانید به راحتی اجازه دهید محتوای هر وب سایتی با گوشی سازگار شود بدون اینکه ظاهر بدی داشته باشد. این فناوری حقیقتا برای ایجاد یک چیدمان UI و UX خیلی استفاده های مفیدی دارد. بهترین بخش در مورد این است که هیچ کاهشی با سرعت صفحه وجود ندارد و سرعت بارگذاری آن به اندازه یک رایانه ثابت است. اگر کاربران شما تمایل دارند وب سایت را با استفاده از دستگاه تلفن همراه باز کنند این کار به ساده ترین حالت ممکن قابل انجام است.

اگر رسانه های زیادی به خصوص انیمیشن ها و محتوای ویدیویی در سایت شما وجود دارد AMP جایگزین بهتری برای PWA ها خواهد بود. با استفاده از AMP می توانید به راحتی تمام فایل های رسانه ای را بدون تاثیر بر کیفیت و زمان بارگذاری صفحه در دسترس بازدیدکنندگان خود قرار دهید.

راه اندازی معماری بدون سرور

یکی از بزرگترین توسعه های قابل توجه در سال 2022 انتقال سایت ها به زیرساختی به اسم “معماری بدون سرور” است. دلایل متعددی در پشت این موضوع وجود دارد که یکی از آنها ساده سازی فرآیندهای اجرای سایت است. با استفاده از معماری بدون سرور، از شر یک مشکل بزرگ خلاص می شوید و آن مشکل از دست دادن اطلاعات سایت است !

همچنین این فناوری نوظهور تضمین می کند که هیچ بار اضافی در وب سایت وجود ندارد. این سرورها با منابع ابری در معماری بدون سرور جایگزین می شوند. اگر می خواهید نسبت به رقبای خود برتری داشته باشید همین امروز درباره معماری بدون سرور تحقیق کنید.

روش های توسعه ای که در بالا ذکر شد نحوه ارتباط و تعامل کسب و کارها با مشتریان خود را تغییر خواهد داد. هنگامی که از این روش های توسعه جدید استفاده می کنید، نحوه تعامل کاربر با سایت خود را بهبود می بخشید و از این رو به کسب و کار خود کمک می کنید تا یک قدم جلوتر از رقبای خود باقی بماند.

مطالب خواندنی بیشتر در وبلاگ پلتفرم بوی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

1 دیدگاه برای “5 گزینه برای توسعه بهتر کسب و کارهای تحت وب در سال 2022

  1. Avatar
    سامان گفته:

    Typescript و جاوا اسکریپت بهترین زبان های تحت وب هستن که خیلی هم برای درآمد زایی میشه ازشون استفاده کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *