ساخت عکس با هوش مصنوعی!

ساخت عکس با هوش مصنوعی!
ساخت عکس با هوش مصنوعی!

*مقاله حاصل تحقیقات تیم برنامه نویسی پلتفرم بوی

عکس با هوش مصنوعی یکی از بخش‌های جذاب و هیجان‌انگیز در زمینه هوش مصنوعی است که به عنوان یکی از بخش‌های پیشرفته و مبتنی بر شبکه‌های عصبی در حال توسعه است. در این روش، با استفاده از روش‌های یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی، می‌توان عکس‌های جدیدی را با کیفیت و واقع‌گرایی بالا تولید کرد.

آیا میتوان با هوش مصنوعی عکس ساخت؟

بله، با استفاده از شبکه‌های عصبی و روش‌های یادگیری عمیق می‌توان عکس‌های جدیدی را تولید کرد. این روش‌ها معمولا با استفاده از یک مجموعه داده شامل عکس‌هایی از یک دسته مشخص (مثلاً گربه‌ها یا ماشین‌ها) آموزش داده می‌شوند و سپس می‌توانند عکس‌هایی جدیدی را با استفاده از الگوریتم‌های تولید محتوا (Generative models) ایجاد کنند.

در عمل، این روش‌ها ممکن است نتایجی متفاوت و در بعضی موارد غیر قابل قبول ارائه دهند. به عنوان مثال، در برخی موارد عکس‌های تولید شده ممکن است ناهمخوانی‌های ظاهری داشته باشند و یا به نظر غیر قابل باور باشند. به همین دلیل، این روش‌ها در عمل برای تولید عکس‌های با کیفیت عالی و استفاده در برنامه‌های حرفه‌ای هنوز به صورت کامل توسعه نیافته‌اند.

نمونه تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی
نمونه تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی

عکس ها چگونه تولید میشوند؟

برای ساخت یک عکس با هوش مصنوعی، ابتدا باید یک مجموعه داده مناسب برای آموزش شبکه‌های عصبی تهیه شود. این مجموعه داده باید شامل تصاویر با کیفیت و تنوع بالا باشد که به عنوان الگو برای طراحی عکس جدید استفاده شود. در این مرحله، مجموعه داده باید به گونه‌ای طراحی شود که شامل عکس‌های مختلفی از موضوعات مختلف باشد، به عنوان مثال، عکس‌های گربه، سگ، انسان، ماشین و غیره.

سپس با استفاده از روش‌های آموزش شبکه‌های عصبی، می‌توان شبکه‌هایی را آموزش داد که بتوانند عکس‌های جدیدی را با کیفیت بالا و به صورت خودکار تولید کنند. در این مرحله، شبکه‌های عصبی با استفاده از یک الگوریتم تولید محتوا مانند شبکه‌های مولد و تبدیل‌دهنده‌ها (Generative Adversarial Networks)، عکس‌های جدیدی را بر اساس الگوهایی که در مرحله قبل از مجموعه داده یاد گرفته‌اند، تولید می‌کنند.

 عکس ها چقدر دقیق هستند؟

میتوان از آنها برای سایت یا مقالات استفاده کرد؟

عکس‌های تولید شده با هوش مصنوعی بسته به استفاده از اینکه از چه الگوریتم‌ها و چه نوع داده‌های آموزشی استفاده کنند متغییر هستند. به طور کلی، با توجه به پیشرفت های اخیر در حوزه یادگیری عمیق در شبکه های عصبی و شبکه‌های مولد تصویر، عکس‌های تولید شده با هوش مصنوعی در بعضی موارد می‌توانند به نسبتی دقیق باشند.

اما در عین حال، هنوز تولید عکس‌های واقعی با دقت بالا به چالشی مهم تبدیل شده به طوری که در بسیاری از موارد، عکس‌های تولید شده با هوش مصنوعی هنوز نمی‌توانند با تصاویر واقعی رقابت کنند.

عکس-های-تولید-شده-با-هوش-مصنوعی-چقدر-دقیق-هستند؟
عکس-های-تولید-شده-با-هوش-مصنوعی-چقدر-دقیق-هستند؟

بعضی از چالش های تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی

مثلا شما اگر از یک گرافیست تصویری میمونی را در حال موز تعارف کردن به یک ببر بخواهید در حالی که در یک سالن مجللی باشند که افرادی هم آنها را تماشا کنند، قطع به یقین گرافیکست کار شما با دقت 99 درصد از آنچه که در اختیارش باشد این تصویر را میسازد.بدیهی است اگر او بخواهد تصاویری را با هم میکس کرده یا ساعت ها پشت برنامه هایی مثل نرم افزار فتوشاپ بنشیند.از این بابت که یک انسان از عهده ساخت چنین تصویر هایی بربیاید شکی نیست ولو اینکه کار یک هفته زمان ببرد اما هوش مصنوعی فناوری است که باید این کار را در کمتر از چند دقیقه با دقت بالا انجام دهد.بنظر شما شدنی است؟

به هوش مصنوعی بگویید یک عکس میمون در حال تعارف کردن موز به پشت سری خود! از حالا هرچقدر که زمان بخواهد در اختیار دارد.

برای اینکار باید ابزارهای موجود را تست کنیم.خوشبختانه سایت هایی برای ساخت تصاویر با هوش مصنوعی هستند که به ما در تکمیل و بررسی این موضوع کمک کنند.

سایت هایی برای تولید عکس با هوش مصنوعی Ai

در حال حاضر با پیشرفت هوش مصنوعی، بسیاری از سایت‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌های موبایل می‌توانند به شما کمک کنند تا عکس‌های خود را با استفاده از هوش مصنوعی بهبود بخشید و با کیفیت بهتری از آن‌ها بهره بگیرید.

به عنوان مثال، سایت‌هایی مانند Midjourney ، DeepArt.io، Prisma و NeuralStyler می‌توانند عکس‌های شما را به تصاویر هنری تبدیل کنند، ابزارهایی مانند Remove.bg و ClippingMagic می‌توانند پس‌زمینه عکس‌های شما را حذف کنند و ابزارهایی مانند LetsEnhance.io و Vance AI می‌توانند کیفیت عکس‌های شما را بهبود بخشند.

همچنین، بسیاری از ابزارهای ویرایش عکسی مانند فتوشاپ و لایت روم نیز دارای ابزارهای هوشمندی هستند که به شما کمک می‌کنند تا عکس‌های خود را به بهترین شکل ممکن ویرایش کنید.

استفاده از Midjourney در دیسکورد برای ساخت عکس با هوش مصنوعی

ابزار Midjourney AI Art Generation یک برنامه برای ساخت عکس های شما با استفاده از فناوری هوش مصنوعی است.برنامه های مختلفی برای اینکار وجود دارند اما میدجورنی به طور شگفت انگیزی عکس های دقیق و تمیزتری میسازد و همین مسله باعث شده تا علاقه مندان به آن بیشتر شود.در ادامه قصد داریم روش استفاده از ابزار Midjourney را به شما آموزش دهیم.

ساخت عکس با ابزار Midjourney
ساخت عکس با ابزار Midjourney

بیایید سایت Midjourney را بررسی کنیم:

ابتدا به اَپ میدجورنی وارد میشویم.برای اینکار بر روی این لینک کلیک کنید تا در یک زبانه جدید آدرس باز شود.

لازم به ذکر است این سایت برای حساب کاربری از شما حساب discord میخواهید پس پیش از استفاده باید یک حساب دیسکورد داشته باشید.

پس از لاگین و ورود به سایت دیکسورد به برنامه Midjourney منتقل میشوید. اکنون در این بخش میتوانید نمونه عکس های درخواستی کاربران که ساخته شده است را مشاهده کنید.

شروع به کار با اپ Midjourney
شروع به کار با اپ Midjourney

برای شروع کار باید از طریق پنل سمت راست بر روی بات newbie کلیک کنید.

ربات استفاده از Midjourney
ربات استفاده از Midjourney

با تایپ کردن عبارت:

imagine و هر توضیحی که مقابل آن به انگلیسی بنویسید برایتان ساخته میشود.

عکس هایی که با اَپ midjourney ساختیم

برای ساخت این تصاویر تا جایی که میتوانستیم از عبارت های چالش برانگیز استفاده کردیم.به طور مثال تصویر یک درخت وسط صحرا خیلی برای چنین ابزاری ساده و ابتدایی به نظر میرسد، بنابراین کمی خلاقیت به خرج دادیم. این برنامه حتی توصیف های ما را به دقت اجرا کرد. مثلا در یکی از تصاویر از آن خواستیم تا تصویر واقع گرایانه باشد و یا در عکسی دیگر از آبرنگ استفاده شده باشد و نتیجه واقعا جالب بود.

بطری دارو، رنگ سبز، فیروزه‌ای و سفید، نقاشی با دست
بطری دارو، رنگ سبز، فیروزه‌ای و سفید، نقاشی با دست

 

یک اژدهای خوش رنگ در زمان دوره دارک و قرون وسطایی
یک اژدهای خوش رنگ در زمان دوره دارک و قرون وسطایی

 

یک خرگوش که در حال فرار از مرداب است
یک خرگوش که در حال فرار از مرداب است

 

یک عالمه کفش اسنیکر روی هم
یک عالمه کفش اسنیکر روی هم

 

یک لوگو برای نوشابه fizz
یک لوگو برای نوشابه fizz

 

یک نفر با یک گاو در وسط آشپزخانه
یک نفر با یک گاو در وسط آشپزخانه

 

یودا از جنگ ستارگان که قطب نما را در دستانش نگه داشته است
یودا از جنگ ستارگان که قطب نما را در دستانش نگه داشته است

 

فانوس دریایی، باد، امواج، پرندگان، روز آفتابی به سبک آبرنگ
فانوس دریایی، باد، امواج، پرندگان، روز آفتابی به سبک آبرنگ

 

فانوس دریایی، باد، امواج، پرندگان، روز آفتابی، کشتی در دریا به سبک آبرنگ
فانوس دریایی، باد، امواج، پرندگان، روز آفتابی، کشتی در دریا به سبک آبرنگ

 

زندگی کردن در فضا چگونه است؟
زندگی کردن در فضا چگونه است؟

 

عکس فوق واقع گرایانه از دو سگ شکاری در حال موتور سواری
عکس فوق واقع گرایانه از دو سگ شکاری در حال موتور سواری

 

تصویر یک دختر هنگ کنگی با لباس محلی مثل یک نقاشی پرتره
تصویر یک دختر هنگ کنگی با لباس محلی مثل یک نقاشی پرتره

 

ماریو و برادرش پشت لپ تاپ
ماریو و برادرش پشت لپ تاپ

آینده هوش مصنوعی برای ساخت عکس

با پیشرفت تکنولوژی هوش مصنوعی، توسعه ابزارهایی برای ساخت عکس های مجازی و واقعیت مجازی پیشرفت چشمگیری داشته است. با توجه به روند رو به رشد یادگیری عمیق، امکانات تصویرسازی مصنوعی می تواند بهبود چشمگیری داشته باشد و در آینده قابلیت های جدیدی ارائه دهد.

با پیشرفت هوش مصنوعی، می توان به طور خودکار عکس های بهتر و واضح تری را تولید کرد و نیاز به تدوین و ویرایش دستی را کاهش داد. همچنین، مدل های یادگیری عمیق می توانند با استفاده از الگوریتم های پیشرفته تصاویر با کیفیت بالا، تصاویر با کیفیت پایین را تبدیل به تصاویر با کیفیت بالا کنند.

به طور کلی، هوش مصنوعی می تواند تاثیرات بسیاری در ساخت عکس های واقعیت مجازی و تصاویر مجازی داشته باشد. با توجه به پیشرفت های اخیر در زمینه یادگیری عمیق و پردازش تصویر، انتظار می رود که در آینده، هوش مصنوعی بتواند توانایی های جدیدی را در این حوزه ارائه دهد و باعث بهبود کیفیت تصاویر و کاهش هزینه های تولید تصاویر شود.

*کاربر گرامی بخش های کمی از این مقاله توسط هوش مصنوعی چت جی پی تی نوشته شده است.

مطالب خواندنی بیشتر در وبلاگ پلتفرم بوی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

2 دیدگاه برای “ساخت عکس با هوش مصنوعی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامی موزیک های سایت به دلیل به روز رسانی زیرساخت ها در حال بارگذاری می باشند. در صورت پخش نشدن صداها ساعاتی دیگر امتحان فرمایید.