چت جی پی تی چیست؟ آموزش ثبت نام و روش استفاده از ChatGPT

چت جی پی تی چیست ؟
چت جی پی تی چیست ؟

آموزش استفاده از ربات چت جی پی تی 🤖

*مقاله حاصل تحقیقات تیم برنامه نویسی پلتفرم بوی

پیش از اینکه مقدمه ای را شروع کنیم،همین ابتدا چت جی پی تی فناوری جدیدی است که میتوان گفت با هوش مصنوعی قدرتمندی که دارد آماده است تا هرگونه پرسش را پاسخ داده و یا کارهای درخواستیتان را انجام دهد. این ربات آنقدر جالب است که تیم پلتفرم بوی تصمیم گرفت تا یک مقاله جامع و کامل در مورد روش های استفاده، تست ها و ثبت نام در این سرویس و بسیاری موارد دیگر را گردآوری کند.پیشایش از اینکه بازخورد خودتان را نسبت به محتواهای ما ارائه میدهید سپاسگذاریم.

چت جی پی تی چیست؟

ChatGPT یا به فارسی چت جی پی تی  مخفف کلمات Chat Generative Pre-training Transformer  به معنی مولد چت تبدیل کننده پیش آموزش دیده ! 😐 (بگذریم …)

چت جی پی تی رباتی است که با هوش مصنوعی خود به کاربران اجازه میدهد تا با آن گفت و گو کنند.این ربات به گونه ای کدنویسی شده تا پاسخ هایی انسان گونه بدهد.این ربات قادر است تا هرگونه سوال درباره ریاضی،علوم،زیست،ادبیات،پزشکی،کامپیوتر و … را بدهد.ما حتی در تست های خود از این ربات برای معنا کردن شعر استاد شهریار هم استفاده کردیم و جواب خوبی گرفتیم!

به طور کلی در مواردی که تاکنون ما تست کرده ایم به سوالات پزشکی، فلسفی، کدنویسی و ریاضی به خوبی جواب داده است! این در حالیست که اصلا جواب ها ابتدایی و ساده نبودند. مثلا از چرا بالا رشد کردن درختان پرسیدیم و جوابی که چت جی پی تی داد واقعا درست،منطقی و قابل فهم بود.

درباره ChatGPT بیشتر بدانید

به طور کلی ChatGPT یک ربات تحت وب است که با استفاده از هوش مصنوعی سوالات کاربران را دقیق، درست و منطقی پاسخ میدهد. این ربات توسط شرکت OpenAI توسعه یافته و در نوامبر سال 2022 راه اندازی شد. این ربات بر روی خانواده GPT-3 از مدل های زبانی بزرگ OpenAI ساخته شده و قادر است با تکنولوژی نظارت هوش مصنوعی، رویکرد انتقال یادگیری و تکنیک های یادگیری تقویتی سطح دانش خود را بالاتر ببرد.البته فیدبک های کاربرانی که از آن استفاده میکنند میتواند خود راه حلی برای بهبود پاسخ ها باشد.

پرسیدیم چرا درختا رو به بالا رشد میکنند؟ ChatGPT جواب این سوال را داد!

سوال از جی پی تی چت
سوال از جی پی تی چت

پس از فشردن کلید Enter ربات حدود 10 ثانیه زمان برد تا اولین کلمه را نمایان کند.البته پاسخ کلمه به کلمه نمایان میشد.بنابراین برای تکمیل شدن آن صبر کردیم.

حدودا 1 دقیقه زمان برد تا چت جی پی تی جواب سوال را بدهد
حدودا 1 دقیقه زمان برد تا چت جی پی تی جواب سوال را بدهد

سپس جوابی که چت جی پی تی داد کاملا درست بود اما در ادامه مدام تلاش کرد تا جوابی طولانی تر بدهد. مثلا در خط های بعدی تا حدودی با کلمات بازی شد ولی در مجموع جواب کامل و درستی را ارائه داد.

چرا درخت ها رو به بالا رشد می کنند؟ چت جی پی تی گفت
چرا درخت ها رو به بالا رشد می کنند؟ چت جی پی تی گفت

باورتان میشود که یک ربات مجازی در پاسخ به این سوال چنین جوابی را در حالی بدهد که نمونه ی آن در هیچ سایت یا منبع ای نوشته نشده باشد!

ما حتی فرض را بر این گذاشتیم که شاید قسمت هایی از این متن را از جایی کپی کرده باشد.بنظرتان متنی که در پاسخ نوشته بود میتواند کپی باشد؟ برای پی بردن به کپی بودن، جواب را در یکی از سایت های چکر سرقت ادبی بررسی کردیم.

آیا چت جی پی تی این پاسخ را از سایتی کپی کرده است ؟

بیایید بررسی کنیم …

برای بررسی ابتدا وارد سایت داپلی چکر شدیم.پاسخی که ChatGPT داده بود را کپی و درون فیلد باکس سایت duplichecker وارد کردیم.این سایت برای بررسی محتواهای یونیک در سراسر اینترنت بسیار مشهور است.همچنین شما برای بررسی مطالب و مقالات ثبت شده در سایتتان از این وب سایت برای جلوگیری از سرقت ادبی استفاده کنید.

بررسی سرقت ادبی پاسخ chatgpt
بررسی سرقت ادبی پاسخ chatgpt

و اما نتیجه سرقت ادبی :

همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید محتوای ارائه شده از سمت ربات جی پی تی کاملا یونیک بود این به این معناست که چنین متن فارسی در هیچ سایت اینترنتی نوشته یا مثل آن وجود ندارد.یعنی چت جی پی تی در لحظه پاسخ را با استفاده از هوش مصنوعی تولید و در اختیار ما قرار داده بود.

نتیجه سرقت ادبی چت جی پی تی
نتیجه سرقت ادبی چت جی پی تی

چگونه می توانید از ChatGPT استفاده کنید؟

برای استفاده از چت جی پی تی باید ابتدا در آن ثبت نام کنید. احتمالا یکی از دلایل ثبت نام و سفت و سخت گیری در استفاده از این سرویس این است که توسط ربات ها اطلاعات استخراجی آن به سرعت کنکاش نشود و یا برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی فقط افراد حقیقی از آن استفاده کنند تا بازخورد های واقعی ثبت شود.با این حال در ادامه روش ثبت نام در این سرویس را آموزش داده ایم.

چگونه در چت جی پی تی ثبت نام کنیم ؟

همانطور که گفته شد، این ربات می تواند برای هر چیزی از پاسخ دادن به سوالات ساده گرفته تا مکالمات فلسفی یا چیزهای شخصی تر مانند ارائه ایده های هدیه عروسی، ایده نقاشی، راه حل های آموزشی یا کدنویسی و .. استفاده شود. همچنین ممکن است از آن برای پیشنهاد های خاص تری مثل شعرنویسی، متن موسیقی، نقاشی یا پیشنهاد طرح گرافیکی و حتی کدنویسی تعریفی (مثلا تایپ کنید یک کد هدر با رنگهای نارنجی و قرمز) را به سرعت برایتان انجام دهد.

همچنین شاید جالب باشد بدانید بیشتر استفاده کنندها پیشنهاد کرده‌اند که می‌توان از آن برای نوشتن مقالات یا متن های طولانی استفاده کرد و این ربات جزئیات کافی یا تعداد کلمات را در اختیار شما قرار می‌دهد.

چگونه در چت جی پی تی ثبت نام کنیم ؟
چگونه در چت جی پی تی ثبت نام کنیم ؟

این ربات در حال حاضر با آدرس زیر در دسترس عموم است :

https://chat.openai.com

در صورتی که از قبل هیچ حساب کاربری نداشته باشید شما به صفحه :

https://chat.openai.com/auth/login ریدایرکت میشوید تا یک حساب کاربری جدید بسازید و یا مجدد به یکی از حساب های پیشین خود لاگین کنید.فرض میکنیم هیچ حسابی ندارید پس به اتفاق یکی با هم بسازیم:

پس برای اینکار بر روی دکمه sign up کلیک میکنیم.

آموزش و روش ثبت نام در چت جی پی تی
آموزش و روش ثبت نام در چت جی پی تی

حال در این بخش از شما یک آدرس ایمیل درخواست میکند.لازم به ذکر است این مقاله در تاریخ 9 اسفند 1401 نوشته شده بنابراین ممکن است روش های ثبت نام تغییر کند.در حال حاضر به یک حساب ایمیل نیاز دارید همچنین در صورتی که اکانت گوگل یا مایکروسافت داشته باشید میتوانید با وارد کردن یکی از آنها از این مرحله بگذرید.

انتخاب ایمیل برای ثبت نام در ChatGPT
انتخاب ایمیل برای ثبت نام در ChatGPT

در مرجله بعد در صورتی که با آدرس جیمیل خود وارد شده باشید به طور خودکار نام و نام خانوادگی شما را به عنوان اسم در نظر میگیرد که البته شما میتوانید آن را تغییر دهید.

انتخاب نام در چت جی پی تی
انتخاب نام در چت جی پی تی

پس از تایید اسم و کلیک بر روی دکمه continue می توانید وارد مرحله بعد شوید. در این قسمت باید یک شماره تلفن وارد کنید.عجیب است برای استفاده از چنین سرویسی یک شماره تلفن درخواست میشود ولی با توجه به شور و هیجان تست آن گمان کنیم میارزد.خبر بد اینکه شماره تلفن ایران در حال حاضر امکان ورود و استفاده از این سرویس را ندارد. اما خبر خوب اینکه شما با استفاده از برنامه های Virtual number میتوانید یک شماره تستی و موقت برای ورود دریافت کنید.کافیست در گوگل عبارت virtual number را جستجو کنید. البته پیشنهاد ما استفاده از آپ مارکت هایی معتبری مثل Google play است.

انتخاب شماره تلفن در چت جی بی تی
انتخاب شماره تلفن در چت جی بی تی

پس از وارد کردن شماره موبایل یک کد برایتان می آید که با وارد کردن آن عملیات ثبت نام به پایان میرسد. وب میتوانید واقعا شگفت انگیز باشد. در صورتی که شماره موبایلتان تایید شد با صفحه زیر رو به رو میشوید.(نفس ها در سینه حبس، قرار است با اعجوبه وب ملاقات کنید)

تمام به چت جی پی تی خوش آمدید
تمام به چت جی پی تی خوش آمدید

ما این پنجره را برایتان ترجمه کرده ایم نوشته شده است که :

🔬 هدف ما دریافت بازخورد های اکسترنال (خارج از مجموعه OpenAi) به منظور بهبود سیستم ها و ایمن تر کردن آنهاست.
🚨 در حالی که ما اولویت هایی داریم، سیستم ممکن است گاه گاهی اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده تولید کند و یا با محتوای توهین‌آمیز یا مغرضانه مواجه شوید که قصد ما نیست.(عذرخواهی پشایش)

بر روی دکمه Next کلیک کنید.

اطلاعات جی پی تی
اطلاعات جی پی تی

در این قسمت درباره نحوه جمع آوری داده ها صحبت کرده است. نوشته شده :

🦾 ممکن است مکالمات شما با ربات توسط مربیان هوش مصنوعی ما برای بهبود عملکرد سیستم بررسی شود.(چت ها بازبینی میشوند)
🔐 لطفا هیچ اطلاعات حساسی را در مکالمات خود به اشتراک نگذارید.(اعم از پسورد، شماره حساب و یا …)

بر روی دکمه Next کلیک کنید.

فید بک ها در chatgpt
فید بک ها در chatgpt

در این پنجره نوشته شده است که :

ما از بازخورد شما خوشحال خواهیم شد!
👍 این سیستم برای گفتگو بهینه شده است. به ما اطلاع دهید که آیا پاسخی خوب یا مفید نبوده/بوده است.
💬 نظرات خود را در سرور Discord ما به اشتراک بگذارید. (انجام اینکار اختیاری است)

بر روی دکمه Next کلیک کنید. و تمام.

آماده شوید برای چت جدید
آماده شوید برای چت جدید

اکنون میتوانید چت جدید خود را ایجاد کنید.برای شروع بر روی دکمه new chat کلیک کنید تا یک چت جدید باز شوید. شما همچنین میتوانید از گزینه های پیشنهادی این سرویس استفاده کنید.

ایجاد چت جدید در چت جی پی تی
ایجاد چت جدید در چت جی پی تی

درباره چی با chatgpt حرف بزنیم ؟

سوال خوبی است. اولا که همین ابتدا بگوییم این ربات از تمام زبان های زنده دنیا از جمله زبان فارسی را به خوبی پشتیبانی میکند. قدم اول را ساده بردارید

.مثلا ما تایپ کردیم خوبی؟ و ربات این جواب را داد. بررسی کنید ببینید برای شما چه چیزی مینویسد چرا که پاسخ ها هر بار میتواند متفاوت باشد.

پاسخ چت جی بی تی به سوال خوبی؟ فارسی
پاسخ چت جی بی تی به سوال خوبی؟ فارسی

جالب اینکه ما سلام نکردیم اما جواب : “خوبی؟” ما را در ابتدای مکالمه با سلام شروع کرد !

از شما هم خیلی ممنونم، خوشحالم که به شما کمک کردم. همیشه آماده پاسخگویی به سوالات شما هستم.

همچنین در صورتی که جواب دیگری میخواهید میتوانید از پایین صفحه بر روی دکمه Regenerate response کلیک کنید.

حذف چت ها

برای حذف جت ها کافیست تا بر روی آیکون سطل زباله کنار هر چت کلیک کرده و تیک آنرا برای حذف نهایی انتخاب کنید.چت های حذف شده بازگردانی نمیشوند.

حذف چت
حذف چت

درخواست کدنویسی

با چت جی پی تی درخواست کردیم تا یک قطعه کد ساده برایمان بنویسد و به مرور آنرا پیچیده تر کردیم. البته پیشنهاد ما این است که برای درخواست های کدنویسیتان به این ربات از زبان انگلیسی استفاده کنید چرا که راست به چپ شدن های کلمات ممکن است کمی آزار دهنده باشند یا پیام به درستی به ربات انتقال داده نشود.

مثلا در این تست از ربات خواستیم تا یک قطعه کد Html بنویسد که درون آن کلمه Platformboy نوشته شده باشد. در کمال تعجب این کد نوشته شد و کلمه پلتفرم بوی را به صورت تگ H1 درون آن قرار داد.

درخواست کدنویسی با چت جی تی پی
درخواست کدنویسی با چت جی تی پی

اینبار به انگلیسی از آن خواستیم تا کدی بنویسد که یک دکمه درون صفحه با عنوان info@platformboy.com باشد وقتی که کاربر بر روی آن کلیک میکند به برنامه ارسال ایمیل پیش فرض متصل شود.

این کدی بود که چت جی پی تی داد:

کدی که داخل آن یک دکمه با ایمیل پلتفرم بوی باشد
کدی که داخل آن یک دکمه با ایمیل پلتفرم بوی باشد

نکته جالب اینجاست که کد را هم توضیح میدهد. مثلا در قسمت آدرس دهی دکمه از mailto استفاده کرده که در پایین کد این پرتکل را توضیح میدهد.

پرسش درباره شعر فارسی !

یک بخش هیجان انگیزی که با chatgpt تجربه کردیم این بود که قطعه ای از شعر معروف شهریار را با ربات در میان گذاشتیم. ربات بدون اینکه چیزی بپرسد متوجه شد این 2 بیت از یک شعر فارسی است و شروع به معنی کردن آن کرد.پاسخی که ربات داد این بود :

ما نوشتیم :

از تو بگذشتم و بگذاشتمت با دگران

رفتم از کوی تو لیکن عقب سرنگران

ما گذشتیم و گذشت آنچه تو با ما کردی

تو بمان و دگران وای به حال دگران

ربات جواب داد :

این شعر به نظر می‌رسد به معنای این است که شخصی از یک رابطه یا عشقی دست کشیده و به دور از آن شخص زندگی خود را ادامه می‌دهد، اما هنوز به یاد آن شخص است و به دور از او نمی‌تواند خیلی آرامش بگیرد. در این شعر، شخص می‌گوید که او از کنار تو رفته و تو را به دیگران رها کرده، اما همچنان به گذشته فکر می‌کند و به خاطر خودش و برای دیگران نیز ناراحت است. در این شعر، به نوعی شخص به تنهایی خودش تسلی داده و دیگران را به دور از خود و تصمیم‌گیری‌هایش رها کرده است. به نظر می‌رسد که او برای رهایی از درد و رنج خود، تلاش می‌کند تا به گذشته عقب نگرد و از زندگی بازتابی بیشتری برای خود و دیگران به دست آورد.

سوال درباره شعر شهریار
سوال درباره شعر شهریار

درباره فناوری هوش مصنوعی ChatGPT

از چت جی تی پی درباره خودش سوال کردیم نوشت :

هوش مصنوعی (AI) یکی از رشته‌های رو به رشد علمی است که به کمک رایانه‌ها و الگوریتم‌های مختلف، تلاش می‌کند تا عملکردی مشابه با انسان در زمینه‌هایی مانند شناخت الگوها، پردازش زبان طبیعی، تصویربرداری، پردازش صوت و حتی تصمیم‌گیری را به وجود آورد.فناوری هوش مصنوعی شامل مجموعه‌ای از الگوریتم‌ها، مدل‌ها و تکنولوژی‌های مختلف است که به هدف بهبود کارایی و عملکرد سیستم‌های رایانه‌ای و ارتباطاتی، طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. هوش مصنوعی به صورت یکی از علوم پایه شناخته شده است و در حال حاضر در بسیاری از صنایع و بخش‌های اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بعضی از کاربردهای هوش مصنوعی شامل مواردی مانند تشخیص چهره، خودران شدن خودروها، پشتیبانی از تصمیم‌گیری‌های بیمه، پیش‌بینی رفتار مشتریان، مدیریت زنجیره تأمین، تحلیل اطلاعات پزشکی، پردازش متن و ترجمه خودکار متون و غیره می‌باشد.

در حال حاضر، هوش مصنوعی در حال توسعه و پیشرفت است و به‌طور خاص، یادگیری عمیق (Deep Learning)، یادگیری تقویتی (Reinforcement Learning) و شبکه‌های عصبی مصنوعی (Artificial Neural Networks) به عنوان بخش‌های کلیدی و اساسی آن محسوب می‌شوند.

تست های بیشتر با چت GTP

در ادامه اسکرین شات های بیشتری از چت جی تی پی را مشاهده میکنید که توسط تیم پلتفرم بوی تست شده اند :

دلایلی که مردم مهاجرت میکنند؟ به انگلیسی جواب رو بنویس!

دلایلی که مردم مهاجرت میکنند؟ به انگلیسی جواب رو بنویس - چت جی تی پی
دلایلی که مردم مهاجرت میکنند؟ به انگلیسی جواب رو بنویس – چت جی تی پی

یه کد اچ تی ام ال بنویس که داخلش بشه به یه سری پرنده شلیک کرد و امتیاز گرفت

ساخت بازی با چت جی پی تی
ساخت بازی با چت جی پی تی

ایده نقاشی برای بچه های 3 تا 7 سال

ایده نقاشی برای بچه های 3 تا 7 سال
ایده نقاشی برای بچه های 3 تا 7 سال

حوصله داری یه چیزی واست تعریف کنم ؟

حوصله داری یه چیزی واست تعریف کنم ؟ چت جی پی تی
حوصله داری یه چیزی واست تعریف کنم ؟ چت جی پی تی

مبخوام برم بخوابم به آلمانی چی میشه؟

مبخوام برم بخوابم به آلمانی چی میشه
مبخوام برم بخوابم به آلمانی چی میشه

اگه یه مرغ روزی یک تخم بزاره در سال چند تا تخم مرغ داریم ؟

اگه یه مرغ روزی یک تخم بزاره در سال چند تا تخم مرغ داریم ؟ چت جی تی پی
اگه یه مرغ روزی یک تخم بزاره در سال چند تا تخم مرغ داریم ؟ چت جی تی پی

موتور جستجوی گوگل بهتره یا بینگ ؟

موتور جستجوی گوگل بهتره یا بینگ ؟ چت جی تی پی
موتور جستجوی گوگل بهتره یا بینگ ؟ چت جی تی پی

عدد 32 رو ضرب در 89 کن و جوابشو با 70 جمع کن حالا از 25 کم کن

پرسش ریاضی از چت جی پی تی
پرسش ریاضی از چت جی پی تی

آینده چت جی پی تی

با توجه به پیشرفت روز افزون هوش مصنوعی و تکنولوژی های مرتبط، چت جی پی تی به عنوان یک مدل زبانی بزرگ با توانایی تولید متن های طبیعی، قابلیت های جدیدی خواهد داشت. برخی از این قابلیت ها عبارتند از:

  1. تولید متن های بلندتر و پیچیده تر: با بهبود توانایی چت جی پی تی در درک ساختار زبانی و منطقی متن ها، این مدل در آینده قادر به تولید متن هایی با مفهوم و پیچیدگی بیشتر خواهد بود.
  2. توانایی درک و پاسخ به سوالات پیچیده تر: با بهبود توانایی چت جی پی تی در درک و تجزیه سوالات پیچیده تر، این مدل قادر به پاسخ به سوالات متنوع تر و با دقت بیشتری خواهد بود.
  3. یادگیری سریعتر: با استفاده از روش های یادگیری تقویتی و تقویت شبکه های عصبی، چت جی پی تی در آینده می تواند به صورت سریعتر و با دقت بیشتری از تجربیات خود یاد بگیرد و قابلیت های جدیدی به دست آورد.
  4. تعامل با چندین کاربر به طور همزمان: با افزایش توانایی چت جی پی تی در پردازش موازی، این مدل قادر خواهد بود تا با چندین کاربر به طور همزمان تعامل کند و به سوالات و درخواست های هر یک از کاربران پاسخ دهد.

در حال حاضر شما میتوانید به طور رایگان از چت جی پی تی استفاده کنید.تا زمانی که ما این مقاله را تکمیل کردیم این سرویس نیازی به صبر کردن زمانی یا وقفه میان هر پرسش و همچنین حل یا رد کردن ریکپچا نداشت.اما باید دید که ایا این سرویس پس از طی کردن نسخه بتای خود همچنان رایگان خواهد بود یا خیر.اگر علاقه مند به حوزه فناوری های هوش مصنوعی دارید پیشنهاد میکنیم مقاله تولید عکس با هوش مصنوعی را هم حتما بخوانید.

لیست کامل چت بات های هوش مصنوعی

چرا فقط چت جی پی تی ؟ از حالا میتوانید توسط سایت poe.com به لیست کاملی از چت بات هایی که با هوش مصنوعی کار میکنند دسترسی داشته باشید.برای ورود به این سایت میتوانید عبارت poe را در گوگل جستجو کرده و یا مستقیما روی لینک آن کلیک کنید.ما همچنین یک مقاله آموزشی درباره لیست چت بات های هوش مصنوعی در وبلاگ پلتفرم بوی نوشته ایم که میتوانید آن را نیز مطالعه کنید.

مطالب خواندنی بیشتر در وبلاگ پلتفرم بوی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

11 دیدگاه برای “چت جی پی تی چیست؟ آموزش ثبت نام و روش استفاده از ChatGPT

  1. Avatar
    سلماسی 1 گفته:

    چقدر بده که دسترسیش رو برای ایران محدودتر کردن .. به نظرم تکنولوژی که ابتداش برای یه منطقه خاصی فعال شده باشه هیچ ارزشی نداره چون فناوری مرز نداره …

  2. Avatar
    امیر محمد ر.ض گفته:

    یه سری پیشنهاد چالشی هم برای این ربات بنویسید.
    ما به جز سوال درباره ترجمه یا پرسش هایی که با هوش مصنوعی تکمیل میشن مثل کجا دنیا جای خوبیه یک سری ایده هم میخوایم که قدرت این ربات رو بسنجیم

    • Avatar
      سعید ثقوفی گفته:

      قرار نیست که همش تست های چالش برانگیز باشه . شما بر اساس نیاز خودت ازش سوال بپرس و نتیجه رو تست کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامی موزیک های سایت به دلیل به روز رسانی زیرساخت ها در حال بارگذاری می باشند. در صورت پخش نشدن صداها ساعاتی دیگر امتحان فرمایید.