چند راه اثبات شده برای افزایش ترافیک وب سایت

چند راه اثبات شده برای افزایش ترافیک وب سایت
چند راه اثبات شده برای افزایش ترافیک وب سایت

به دنبال بازدیدکنندگان بیشتری در سایت خود هستید؟

چه یک کارآفرین تازه کار در دنیای اینترنت باشید و چه یک صاحب سایت تازه تاسیس باشید، باید همیشه جلب توجه مخاطبان فضای مجازی در بالای لیست اولویت های شما باشد. با افزایش خرید آنلاین و دیجیتالی شدن تقریباً همه مشاغل، رقابت در حال افزایش است. در نتیجه، افزایش ترافیک فروشگاه اینترنتی شما خود تبدیل به یک چالش شده است.

اگر می خواهید فروش فروشگاه خود را افزایش دهید باید به فکر افزایش ورودی بازدید کنندگان باشید و از همین امروز پلن ورودی سایت را افزایش دهید. در این مقاله ما چندین روشی که باعث افزایش بازدید کنندگان می شود را گردآوری کرده ایم که امیدواریم برایتان مفید واقع شود.

چگونه ترافیک را به سایت خود هدایت کنیم؟

خب کار سخت است و ما درک می کنیم که با مطالعه تعداد زیادی مقاله در مورد افزایش ترافیک، یا طی کردن دورهای آنلاین انجام صدرصد کار ممکن نیست .یقینا هیچکسی با مطالعه یک مقاله به نتیجه مطلوب نمی رسد اما این تازه شروع کار است و بهتر است بدانید خیلی ها پیش پا افتاده ترین روش ها را هم بلد نیستند. ممکن است در این راه بین تکنیک های ارزشمند و بی فایده مدام جا به جا و آزمون خطاهای مختلفی را بگذرانید و ممکن است فقط تکنیک های بی اثر قدیمی را تکرار کنید.اما افزایش ترافیک سایت خیلی هم موضوع پیچیده یا ترسناکی نیست برعکس خیلی هم بحث شیرین و جالبی است ! بیایید شروع کنیم!

وب سایت خود را ارزیابی کنید

آیا وب سایت شما عملکرد ضعیفی دارد؟ سپس شروع به کار کنید تا آن را کاربر پسند، کاربردی و آسان برای استفاده کنید. در غیر این صورت، بازدیدکنندگان شما احساسات ناخوشایندی مانند نارضایتی و بی اعتمادی را تجربه خواهند کرد.

دسترسی بازدیدکنندگان به اطلاعات سایت خود را آسان کنید و فرآیند خریدشان را ساده تر کنید. اطمینان حاصل کنید که صفحات وب سایت شما به سرعت بارگذاری می شوند، بنابراین هیچ بازدید کننده ای را از دست نمی دهید.ما این مسله را اول مطرح کردیم چرا که پیش از بررسی افزایش ورودی بیاید راه حلی ارائه دهیم که بازدید کنندگان فعلی فرار نکنند !

سایتتان هرچه که هست باید موضوع همه پسندی داشته باشد

شما می توانید با انتخاب یک موضوع مناسب به همه این مسله ها پاسخ دهید. موضوعی که انتخاب می‌کنید باید کاربرپسند، شیک، سازگار با موبایل و بهینه‌سازی برای مبجث SEO باشد.مثلا هنگامی که یک سایت کاربردی است، بازدیدکنندگان فکر می کنند که شما آن را با در نظر گرفتن راحتی آنها طراحی کرده اید.در نتیجه آنها به سرعت از سایت شما خارج نخواهند شد و مدت طولانی تری خواهند ماند.

سایتتان ریخت داشته باشد

یکی دیگر از جنبه های مهم ظاهر وب سایت شما است. شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا توجه مشتری بالقوه خود را حفظ کنید. اگر از وردپرس استفاده می کنید، انتخاب قالب وردپرس مناسب برای وب سایت خود قطعا شانس شما را برای رتبه بالاتر در گوگل و سایر موتورهای جستجو افزایش می دهد. علاوه بر این، اینها اکثر قالب های اختصاصی وردپرسی سازگار با موبایل هستند، که باز هم یک مزیت است زیرا اکثر ترافیک از طریق موبایل همیشه بیشتر است.

ترجیح می دهید که کدام یکی از این توت فرنگی ها را بخورید ؟
ترجیح می دهید که کدام یکی از این توت فرنگی ها را بخورید ؟

به تصویر بالا نگاه کنید. هر دو توت فرنگی تازه، رسیده، خوش رنگ و لعاب و بنظر خوشمزه هستند.شما در اولین نگاه کدام یکی را انتخاب می کنید ؟ قطعا توت فرنگی سمت چپی را ! می دانید چرا ؟

چون کوچک تر، جمع و جورتر و بنظر طبیعی تر از آن یکیست اما در عوض توت فرنگی سمت راست بزرگتر از اندازه دهان است و ساقه هم برای گرفتن ندارد و به دلیل شکل زخمتی که دارد فکر می کنید رشدش نامناسب یا غیر طبیعی بوده باشد.اینها در حالیست که هر دویشان کاملا از لحاظ خوردنی بودن یکی هستند. هردویشان شیرین و خوشمزه اند اما ببینید ظاهر چقدر در انتخاب نهایی تاثیر گذار است.

پس از انتخاب ظاهر مناسب، مطمئن شوید که سایت شما در ۴ تا ۶ ثانیه بارگذاری می شود. سرعت بارگذاری سریعتر وب سایت باعث افزایش قابلیت استفاده و در عین حال کاهش نرخ ریزش  کابران می شود. همچنین باید به دنبال موانع اضافی برای افزایش ترافیک سایت باشید، مانند لینک های شکسته. اگر چنین پیوندهایی پیدا کردید، آنها را اصلاح کنید.

سئو صفحات خیلی مهم اند !

آیا می دانید سه لینک اول در صفحات گوگل بیشترین کلیک را دریافت می کنند؟ در نتیجه باید اطمینان حاصل کنید که سئوی سایت شما درست است. سئو  نتایج کلمات کلیدی مرتبط با سایتتان در صفحه نتایج گوگل را بهبود می بخشد و به شما این امکان را می دهد تا ترافیک بیشتری دریافت کنید. در اینجا نحوه بهبود استراتژی SEO آورده شده است.

  • بهبود برچسب ها و کلیدواژه کانونی
  • از گوگل آنالیتیکس برای شناسایی صفحات با عملکرد ضعیف استفاده کنید
  • از وب سایت های معتبر و قابل اعتماد بک لینک دریافت کنید.
  • سعی کنید محتوای خود را در اسنیپت ها نشان دهید.
  • تمام استراتژی های سئو داخلی و خارجی را اجرا کنید.
  • ایجاد سئو فرندلی سایت

از کجا بک لینک رایگان بگیریم ؟

اگر نمی توانید هزینه کنید خب بک لینک رایگان بگیرید ! در پلتفرم بوی می توانید با مراجعه به بخش سفارش بک لینک رایگان برای سایت خود تا سقف ۳ بک لینک دریافت کنید. این بخش برای تازه کاران و کسانی که می خواهند بک لینک داشته باشند بسیار ضروری است تا سایتشان سریع رشد کند.

انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی

برای اینکه گوگل افراد را به سایت شما بیاورد، باید برای کلمات کلیدی مرتبط سایت خود را رتبه بندی کنید. به زبان ساده، به دنبال کلمات کلیدی با پتانسیل ترافیک بالا باشید.

حجم و سختی کلمات کلیدی را در هنگام انتخاب آنها در لیست کوتاه در نظر بگیرید. معمولاً بهتر است از کلمات کلیدی طولانی که سالی یکبار هم سرچ نمی شود پرهیز کنید زیرا آنها اصلا رقابتی نیستند .

شما باید کلمات کلیدی پرجستجو سال را هدف قرار دهید زیرا آنها با ارزش و مرتبط هستند. رتبه بندی این کلمات شاید کمی سخت باشد اما، ترافیک بیشتری را هدایت می کند و در نتیجه نرخ ورودی سایت را افزایش می دهد.

جستجو کلمات کالیدی خاص، باعث افزایش رتبه و افزایش ترافیک سایت می شوند
جستجو کلمات کالیدی خاص، باعث افزایش رتبه و افزایش ترافیک سایت می شوند

به عنوان مثال، اگر لباس می فروشید، شانس رتبه بندی وب سایت شما برای کلمه کلیدی تی شرت کمتر است، زیرا کلمه کلیدی به شدت سختی را هدف قرار داده اید و از طرفی کاربری که به دنبال خرید است تی شرت را جستجو نمی کند! او معمولا خرید تی شرت یا سفارش تی شرت آبی رنگ را جستجو می کند.بدین ترتیب رتبه بالاتر و جذب بازدیدکنندگان مرتبط باعث افزایش ترافیک وب سایت شما می شود.

موضوعات داغ

مهم ترین موضوعی که باید به آن توجه کنید، کلمه خواری کلمات کلیدی است. کلمه خواری کلمات کلیدی زمانی است که صفحات وب سایت شما برای یک کلمه کلیدی با سایت های دیگران رقابت می کند. چنین موضوعی باعث کاهش اعتبار صفحه و ریزش کاربران می شود و بهتر است از آن اجتناب کنید.برای درک بهتر کلمه خواری به این مثال توجه کنید :

سایتی می خواهید در زمینه فروش تی شرت رقابت کند پس تعدادی محصول یا برگه با عنوان های زیر تولید می کند که نتیجه آن کلمه خواریست !

  1. خرید تی شرت آبی
  2. سفارش فوری تی شرت
  3. تی شرت آبی + خرید + عکس
  4. تی شرت خرید | روش های سفارش و …

از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

نادیده گرفتن شبکه های اجتماعی شاید وحشتناک ترین اشتباهی باشد که می توانید مرتکب شوید. مخاطبان هدف امروزی زمان بیشتری را در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک، پینترست و غیره می‌گذرانند. اما بار دیگر، ایجاد یک نمایه تجاری در رسانه‌های اجتماعی کافی نیست.

شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک، پینترست
شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک، پینترست

شما باید با انتشار پست آنها را مرتبا به روز کنید. برای دستیابی به این هدف، اطلاعات مرتبط را به طور منظم پست کنید. محتوای جالب و آموزنده و در عین حال جذاب انتخاب کنید.همچنین میتوانید لینک محتوای وب سایت خود ارسال کنید که در جذب ترافیک از رسانه های اجتماعی به وب سایت خود موفق خواهید بود.

مراقب شبکه های اجتماعی رقبای خود باشید. پست‌هایی را که بیشترین لایک، نظر و اشتراک‌گذاری دریافت کرده اند را مرتب نظارت کنید.مثلا یک برنامه برای شبکه اجتماعی خود ایجاد کرده و نتایج را دنبال کنید. همچنین از هشتگ ها استفاده کنید زیرا به افراد کمک می کند صفحه شما را پیدا کنند.

کمپین های PPC را اجرا کنید

پرداخت به ازای کلیک یک استراتژی بازاریابی پولی است که وقتی به درستی اجرا شود، ممکن است رتبه سایت شما را در صفحه نتایج گوگل بهبود داده و افزایش ترافیک وب سایت مرتبط را به همراه داشته باشد.

قطعا این روش ممکن است برای شما هزینه داشته باشند، اما روش های دقیقی هستند و راه حلی سریع برای هدف نهایی شما ارائه می دهند. افراد علاقه مند به محصول یا خدمات شما روی تبلیغات شما کلیک می کنند و ممکن است خرید کنند و یا مستقیما وارد سایتتان شوند.

بازاریابی محتوا را پیاده سازی کنید

احتمالاً جمله “Content is King” محتوا پاشاده است را دیده اید.این جمله با اینکه خیلی تکراری شده اما هنوزم واقعیت دارد. تا می توانید محتوای مکرر را پست کنید، محتوا درباره اینکه چه محصولاتی را بفروشید، چه خدماتی ارائه دهید یا فقط وبلاگی با مطالب خواندنی داشته باشید.

محتوایی که جالب، آموزنده است و به نگرانی های مخاطبان شما می پردازد را بنویسید. جدای از وبلاگ نویسی منظم، مطالب موجود را با کلمات کلیدی تازه تر به طور مرتب به روز کنید.

بازاریابی محتوای یک روش موثر یک استراتژی مطمئن برای افزایش ترافیک وب سایت شما است.سعی نکنید از روی تیک زدن یا از سر گذراندن به سادگی مطلبی را منتشر کنید.باید با حوصله و از روی علاقه شروع به تولید مجتوا کنید در غیر این صورت نتیجه برعکس خواهد بود.

 این به این دلیل است که مطالب با محتوای طولانی رتبه کمتری دارند چراکه کاربران حوصله خواندن همه آن را ندارد و صفحه را ترک می کنند. اگر بازدیدکنندگان شما روی لینک کلیک نکنند، رتبه بندی به تنهایی کافی نخواهد بود. برای این منظور سرصفحه ها و عناوین جذاب و قابل کلیک ایجاد کنید.

آخرین صحبت برای افزایش ترافیک وب سایت

پیش از اینکه مقاله ما را ترک کنید …

اینها برخی از کارآمدترین تکنیک ها برای جذب مخاطب هدف شما به وب سایت شما هستند. با این کار، می توانید از تاکتیک های بازاریابی ایمیلی و پست مهمان استفاده کنید. علاوه بر این، به گروه‌های رسانه‌های اجتماعی بپیوندید تا وجود خود را مشخص کنید و مطالبی را در گروه‌هایی که شامل پیوند به وب‌سایت شما هستند، ارسال کنید. امیدوارم بیشترین بازدید کننده را داشته باشید و کسب و کار شما افزایش یابد.

مطالب خواندنی بیشتر در وبلاگ پلتفرم بوی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *