چرا قالب های اختصاصی وردپرس بهتر هستند ؟

چرا قالب های سفارشی وردپرس بهتر هستند ؟
چرا قالب های سفارشی وردپرس بهتر هستند ؟

تقریباً هفده سال پس از اولین انتشار محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا دنیا (CMS) یعنی وردپرس می گذرد. در زمان نوشتن این پست این سی ام اس نسخه 5.9 و بیش از 19 میلیون بار در دنیا دانلود و استفاده شده است و همچنان نیز به تعداد سایت های و کاربران وردپرسی اضافه می شود.به طور کلی وردپرس برای انواع مختلف وب سایت ها ، وبلاگ ها ، فروشگاه ، سایت های تک صفحه ای و هرچیزی که فکرش را بکنید استفاده می شود. وردپرس مورد علاقه بسیاری از شرکت های مشهور جهانی از جمله Mercedez-Benz، Microsoft و Bloomberg است.

ویژگی های یک قالب وردپرسی بسیار مهم است و این ویژگی ها می تواند تاثیر زیادی بر موفقیت یک کسب و کار نیز داشته باشد. در این پست ما به شما نشان می دهیم که چرا یک قالب اختصاصی به انواع قالب های آماده یا رایگان ترجیح داده می شود پس با ما همراه باشید.

قالب سایت چیست؟ و چه نوع قالب هایی برای وردپرس داریم ؟

قالب مجموعه ای از فایل هایی است که ظاهر یک وب سایت و همچنین طرح بندی صفحات و محتوای آن را مشخص می کند. این فایل ها شامل شیوه نامه های CSS، فایل های HTML ، تصاویر و آیکون ها ، فایل های جاوا اسکریپت اجرایی ، فایل های PHP و تعدادی فونت است. به طور خلاصه قالب همانند یک ظرفی است که بعداً با محتوای شما پر می شود و شکلی آن قالب را به خود می گیرد . برای دریافت قالب ها به سه طریق می توانید اقدام کنید :

  1. روش اول تهیه قالب وردپرس جستجوی آن در گوگل است . شما می توانید با تایپ کردن کلمات کلیدی چون : دانلود قالب سایت وردپرس ، دانلود تم وردپرس ، خرید قالب وردپرس و خرید قالب های چند منظور وردپرسی به قالب موردنظر خود برسید.
  2. روش دوم استفاده از قالب های آماده در پنل وردپرس است که می توانید با مراجعه به بخش پوسته ها از آنجا با چند کلیک پوسته خود را روی سایتتان اعمال کنید.
  3. روش سوم شما می توانید یک طراح و توسعه دهنده حرفه ای را استخدام کنید که یک قالب سفارشی دقیقا مطابق با مشخصات و سلیقه شما ایجاد کند.

شما تصمیم می گیرید که یک قالب رایگان بخرید یا یک قالب پولی که البته با توجه به پولی که می دهید می توانید هم سفارش قالب جدید بدهید و هم از قالب های پولی استفاده کنید که قابلیت انعطاف بیشتری هم دارند.در اینجا ما چند دلیل آورده ایم که چرا قالب های اختصاصی که برایتان طراحی می کنند می تواند نسبت به قالب های رایگان بهتر باشد.

مزایای انتخاب قالب وردپرس اختصاصی برای سایت شما

1-قالب سفارشی وردپرس دقیقاً با هدف ها و محتوای سایت شما مطابقت دارد

دست یک طراح سایت در بارگذاری و انتخاب قالب ها بسیار باز است چراکه شما می توانید از میان هزاران قالب زیبا مناسبت ترین آن را انتخاب کنید.شما می توانید از چند قالب مناسب با کسب و کارتان چند تا را انتخاب کرده و نسب به هر مناسبتی یکی را فعال کنید . در وردپرس شما می توانید با چند کلیک به راحتی پوسته فعلی خود را با پوسته جدیدی جایگزین کنید .سپس در قالب اعمال شده بر روی وردپرستان می‌توانید ظاهر و چیدمان آن‌ها را تغییر دهید یا جای بلوک ها را جا به جا کنید.

قالب سفارشی وردپرس مطابق اهداف شماست
قالب سفارشی وردپرس مطابق اهداف شماست

اما چرا احساس می کنیم که هر چه تلاش می کنیم سایتمان شبیه سایت های امروزی یا معروفی که روزانه زیاد چشممان به آنها می خورد نیست یا نمی شود ! در اینجا چند دلیل را ذکر می کنیم :

  1. قالب تعداد محدودی برگه های از پیش آماده شده دارد
  2. آبجکت هایی که می توان در صفحه ساز ها از آنها استفاده کرد محدودند و به جز محبوبترین و مهمترین هایشان آیتم های جدیدی به چشم نمی خورد
  3. اضافه کردن یک شی کوچک سفارشی در قسمت خاصی از سایت به جز صفحه سازها نیازمند افزونه های بسیاری است ، اگر ندانید کدامیک مناسب کار شماست
  4. بعضی قسمت ها نیازمند کدنویسی دارد و از دست شما خارج است.
  5. قسمتی از سایت باگ دارد اما برنامه نویس قالب ممکن است تا هفته ها برای ارائه به روز رسانی وقت بگذرد
  6. بعضی از افزونه ها با قالب شما همخوانی ندارد.تازه اگر یک پلاگین برای کاری را پیدا کردید ممکن است دقیقا با قالب شما سازگاری نداشته باشد

2-یک قالب اختصاصی بیشتر دیده می شود

کافیست یک نفر وب باز باشد تا به راحتی متوچه شود قالب شبیه سایت شما را یک جای دیگری هم دیده است !چطور ؟ خب همانطور که شما یک قالب را می خرید ، هزاران نفر دیگه هم خرید کرده اند و اگر 5 نفر از آنها در رتبه هایشان بالا باشند روزانه کاربران زیادی قالب های شما را می بیینند و زود متوجه فرم و شکل ظاهری یکسان آنها می شوند.اما در مورد قالب های سفارشی اینگونه نیست و به احتمال زیاد انها می فهمند که با یک سایت جدید رو به شده اند که یک ایده جدید پشت آن است. واقعا چرا یک قالب اختصاصی اینگونه نظری در ذهن مخاطب قرار می دهد ؟! احتمالا چون که ظاهر سایت تاکتون نمونه مشابه ای نداشته است.اما ما در اینجا چند دلیل را ذکر می کنیم که چرا یک قالب سفارشی شده بیشتر دیده می شود:

  1. این یک سایت معمولی نیست و ایده آن بزرگ و جدید است
  2. یک تیم طراح قوی پشت آن است . شاید اینطور نباشد ولی اینگونه برداشت می شود
  3. به خاطر یونیک بودن قالب و ظاهر ، کاربر مدت زمان بیشتری را در آن می ماند حتی اگر به مطلب خود نرسیده باشد
  4. چون مطابق با اهداف شما طراحی شده کاربر زود آن را می پسندد
  5. قالب های اختصاصی فکری در پشت آنهاست و بر اساس آن رنگبندی و فونت ها نیاز در این موضوع سهیم هستند
  6. قالب های اختصاصی رابط کاربری قوی تری دارند و کاربر راحتتر با آن کار می کند

البته فراموش نشود در هر لحظه ای باید نیازخود را بسنجید. گاهی اگر ایده بزرگی ندارید نیازی به هزینه کردن های اضافی نیست . مثلا یک سایت خبری یا وبلاگ نیازی به سفارش طراحی یک قالب خاص ندارد و کسانی که به اینگونه سایت ها سر می زنند باید به سرعت مطلب را خوانده و سایت را ترک کنند. البته که مثال می زنیم و خودتان تصمیم گیرنده نهایی ظاهر سایتتان هستید.

3-قالب اختصاصی امنیت بیشتری دارد

قالب اختصاصی وردپرس ، امنیت بسیار بالایی دارد
قالب اختصاصی وردپرس ، امنیت بسیار بالایی دارد

هم آره هم نه ! این مسله کاملا به طراح آن بستگی دارد. فرض کنید یک قالب معروفی را خریداری کرده اید که هزاران نفر از آن استفاده می کنند. اگر این قالب مشکلی داشته باشد قطعا هزاران سایت دیگر هم به خاطر ضعف امنیتی آن به مشکل می خورند پس معمولا طراحان اینگونه قالب ها از نفراتی برای تضمین امنیت آن استفاده می کنند که طراحیشان زیر سوال نرود.از طرفی وقتی شما با یک طراح قرارداد می بندید اگر آن طراح یک نفر باشد پس یقینا مسائل سایبری و امنیتی سایت را خودش به دوش می کشد و نباید زیاد از او انتظار داشت . همچنین برعکس این موضوع نیز صادق است که یک طراح ، مشاور امنیتی خوبی هم باشد و پیش از شما فکر تمام حفره های امنیتی را کرده باشد.

اما به طور کلی چون طراح یک برنامه نویس است پس قطعا با این موضوعات زیاد برخورد کرده و تقریبا از متداول ترین روش های نفوذ یک سایت آگاه است و سعی می کند مشکلی در قالب طراحی شده وجود نداشته باشد. برای استحکام پروژه می توانید این موارد را هم در قرارداد ذکر کنید.

4- قالب های اختصاصی سئو بهتری دارند

آیا شما هم دوست دارید در بین اولین رتبه بندی های وب سایت ها در صفحات نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید ؟ اولین نکته که باید به آن فکر کنید سئو سایت است . اگر پوسته سایت شما به خوبی برای سئو فرندلی بهینه شده باشد این مسله زود اتفاق می افتد. معمولا سایت هایی که قالب اختتصاصی دارند از سئو بالاترین برخورد دارد هستند چرا که خزنده های موتورهای جستجو به راحتی کدها را می خوانند و متوجه این مسله می شوند.

در کنار کلمات کلیدی ، محتوا ، تصاویر ساختار ظاهری یک وب سایت چیزی است که به دید بهتر موتورهای جستجو کمک می کند. هنگامی که قالب اختتصاصی وردپرس خود را از شروع کار طراحی می کنید این فرصت را دارید که ساختار آن را از ابتدا تا انتها توسعه دهید تا خزنده موتورهای جستجویی همچون گوگل بتوانند به راحتی محتوای سایتتان را ایندکس کنند.طولی نخواهد کشید که به رتبه یک هر صفحه خواهید رسید که البته رعایت مسائل دیگری هم شرط قضیه است که باید به خوبی آنها را رعایت کنید.

مطالب خواندنی بیشتر در وبلاگ پلتفرم بوی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *